Motoristi so se spopadli z razmočeno makadamsko cesto, ki je peljala do vrha prelaza na Ljubelju. / Foto: Primož Pičulin

S starimi vozili po stari cesti

Mednarodni gorski preizkus starodobnikov – 23. Hrastov memorial je kljub deževnemu vremenu v Podljubelj privabil šestdeset motoristov na starodobnih motociklih in mopedih.

Podljubelj – Izredno zahteven, 1370 metrov visok prelaz Ljubelj je izzival voznike že od samega začetka motorizacije. Z vzponi, ki na nekaterih ovinkih dosežejo tudi 33 stopinj, predstavlja resnično zahteven test za voznike. Že pred prvo svetovno vojno so tam prirejali znamenite alpske vožnje, ki so se jih udeleževale avtomobilske tovarne. Prve dirke so bile na tej progi leta 1926 in so postale in ostale legenda moto športa vse do leta 1961, ko so cesto zaprli.

Pred 23 leti je Avto-moto društvo Tržič ponovno zbralo moči in izvedlo prvi gorski preizkus starodobnikov, ki se je po legendarnem tržiškem dirkaču Mirku Hrastu poimenoval Hrastov memorial. Letošnji je privabil okoli šestdeset tekmovalcev iz Slovenije, Avstrije in Češke, ki so se s svojimi pred- in povojnimi motocikli, motocikli s prikolicami in mopedi znamke Tomos pomerili v sedmih kategorijah. Tekmovanje je svečano odprl župan Občine Tržič Borut Sajovic, ki je dejal, da je prireditev izjemna zaradi ene najlepših evropskih cest; organizatorjev, ki vložijo dušo in srce v tekmovanje, ter nedvomno tudi gledalcev, ki so kljub slabemu vremenu prišli spodbujat tekmovalce. Direktor prireditve Lado Srečnik pa je poudaril, da je bistvo tekmovanja ravno sklepanje prijateljstev in medsebojno povezovanje ter druženje ljubiteljev starodobnih vozil.

Najboljši čas izven konkurence – 3 minute in 12 sekund – je dosegel Gregor Erman. Med damami so pokale prejele: Nevenka Bečan, Janja Budič, Anka Hrast in Nathalie Selan iz Avstrije. Pokal za originalnost vozila sta prejela Jožef Meglič za predvojni motocikel DKW SB, letnik 1937, in Valentin Novak za povojni motocikel Puch SGSS, letnik 1953. Jožef Meglič je za prej omenjeno vozilo prejel še pokal za najstarejše vozilo. Plaketo za najstarejšega voznika si je prislužil 79-letni Franc Kapus, plaketo za najboljši čas pa Jožef Cerar, ki je z motorjem NSU Max 300, letnik 1956, dosegel čas 2 minuti in 48 sekund. Posebno priznanje je prejela ekipa iz Češke.

Oddajte svoj komentar

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

 

 
 

 

 
 
 

Pred potjo je rekla: »Mat' 'ma jajca, pa gre.« / 07:15, 7. julij

Čestitke! Res velik podvig, vam še veliko podobnih privoščim iz srca!

Odprtje nove ceste spremljal protest / 21:46, 5. julij

Slovenci smo resnično eni čudni ljudje. Če se nič ne gradi se jajcamo, če se gradi protestiramo. So še vedno najboljše obljube, potem se pa nič ne dela?

Obvoznica v Železnikih ni odprta / 11:14, 5. julij

Čez poletje pa res ni za pričakovati, da bodo državni organi izdali vsa dovoljenja. UE stavkajo in večina zaposlenih po ministrstvih je na Hrvaške,. Držimo pesti, da bo obvoznica odrta do konca leta.

Prvič po obvoznici / 10:21, 4. julij

Izjava ministrstva za infrastrukturo: "Kot izhaja iz medijskih objav, so v Občini Železniki brez pooblastil in v nasprotju z zakonskimi pred...

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 04:18, 1. julij

JEK2 bo s proizvodno ceno 180€/MWh (upajmo) konkurenčna samo v zimskem času. Cena iz amortiziranega NEK-a je 40€/MWh. Se bojim, da bo JEK2 nasedel projekt kot TEŠ6.

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:27, 28. junij

JEK2 ja. Samo pri hidroelektrarnah naj ostane, in še veliko manjših naj se zgradi. Enako TEŠi. Časi so taki, da moramo imeti različne vire. ...

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 19:40, 26. junij

zarad mene mamo lahko še več nukleark, ampak potem hočem da podremo tudi nekaj hidroelektrarn in ne gradimo novih. pa ne smemo pustiti da to...