S helikopterjem v gore po poškodovane, onemogle ...
Letos vas žal ne moremo povabiti v naše poslovne prostore in vam ob plačilu letne naročnine na časopis Gorenjski glas izročiti darila ter poklepetati ob kavici. Dobro staro navado je odpravila epidemija; upajmo, da bo cepljenje zaleglo in da se spet srečamo prihodnje leto.
Vse več vas je, ki plačujete letno naročnino, saj se to resnično splača, prihranite namreč kar 25 odstotkov oziroma Gorenjski glas tri mesece prejemate zastonj. V bankah dandanes tako ali tako ni več obresti, zato s plačilom na začetku leta ne izgubite ničesar, nam pa pomagate lažje prebroditi poslovno leto, saj je na začetku leta manj oglasov, letos jih bo zaradi epidemije še manj kot običajno.
Veliko vas je doslej prihajalo plačevat letno naročnino k našemu okencu in najbolj tradicionalno darilo je bil dežnik. Letos dežnikov ne bo, saj jih ne moremo pošiljati po pošti. Izbrali smo nekaj praktičnih izdelkov. Naj darilo ostane skrivnost, kot se zanj spodobi. Naj povemo le, da smo dodali kavo, da si jo boste skuhali sami in boste v mislih z nami.
V prihodnjih dneh boste dobili položnice, po prejemu plačila letne naročnine vam bodo iz tiskarne po pošti poslali darilo. Pričakujemo, da jih bodo odposlali dvakrat mesečno, vse bo seveda odvisno od tega, kako hitro bo večina plačala letno naročnino.
Morda se sprašujete, zakaj smo pošiljanje daril zaupali zunanjemu izvajalcu. Še vedno namreč skoraj vsi delamo od doma, tako se nam je v preteklih desetih mesecih uspelo izogniti okužbam s koronavirusom, ki postaja vse bolj nalezljiv. V poslovnih prostorih delajo le sodelavci in sodelavke tehnike in naročniške službe, ki se oglašajo na vaše telefonske klice.
Zaradi zaščite tehnikov so vrata za obiskovalce zaprta, kajti če bi se okužili, bi to ogrozilo izid Gorenjskega glasa in številnih prilog. Tega pa si seveda ne moremo privoščiti. Veseli smo, da lahko delamo, čeprav od doma, saj se zavedamo, da bi bil brez tega hitro ogrožen obstoj našega podjetja.
Za plačilo položnice vam je sicer na voljo receptorka ob vhodu v poslovno hišo na Nazorjevi ulici 1 v Kranju, ki dela tudi za Gorenjski glas. Če boste prišli s položnico, lahko pri njej plačate naročnino. Toda darilo boste prav tako dobili po pošti, saj jih bodo pošiljali le iz tiskarne. Ne želimo namreč, da bi pri vhodu nastajala gneča in bi vas drugi v poslovni hiši zaradi nevarnosti okužbe gledali postrani.
Leto 2020 je bilo poslovno težko, saj je zaradi epidemije marca »strmoglavilo« oglaševanje, predvsem v Gorenjskem glasu, v prilogah je bil padec manjši. Zaprti so bili lokali, prepovedane prireditve, dogodkov je bilo veliko manj kot običajno in naši novinarji so bili manj na terenu, delali so s pomočjo elektronskih poti.
Obseg petkove številke časopisa smo zato zmanjšali in vsebino enakomerno razporediti na torkovo in petkovo izdajo. Ker ni bilo oglasov in ker je bilo dogodkov bistveno manj, pri vsebini časopisa niste bili prikrajšani. Po poletnih počitnicah smo se septembra vrnili na stari obseg časopisa, toda ne za dolgo, saj je bila oktobra spet razglašena epidemija.
Lani smo s pomočjo manjšega obsega časopisa uspeli pokriti sorazmerno višje stroške pošte in tiska, zato cene časopisa nismo povišali. Tudi letos ostajamo pri stari ceni, ki znaša 1,85 evra na številko, kar velja že od 1. julija 2016, torej že skoraj pet let. Upamo, da se gospodarske razmere po zdravstveni krizi ne bodo pomembno poslabšale.
V veljavi ostajajo tudi vsi popusti, ki seveda veljajo za posameznike oziroma za fizične osebe, medtem ko pravne osebe plačujejo polno ceno. Pri letni naročnini je popust 25-odstoten, pri polletni 20-odstoten in pri rednem plačevanju mesečne naročnine 10-odstoten.
Prihranek pri letni naročnini znaša 48,10 evra, pri polletni naročnini za obe polletji znaša 38,48 evra, pri rednem plačevanju mesečne naročnine je prihranek odvisen od števila izidov mesečno. Natančne izračune si lahko ogledate v tabeli.
Zaradi epidemije nam je Pošta že drugič ukinila jutranjo dostavo časopisa. Tudi sicer so z jutranjo dostavo težave, saj imajo poštarji vse več dela s paketi. Zato se že dogovarjamo s podjetjem Izberi iz Ljubljane, ki skrbi za dostavo dnevnih časopisov. Upamo, da bomo v naslednjih mesecih razrešili problem jutranje dostave časopisa.
Prav nič nam pri tem ne ne gre na roko splošno upadanje tiskanih naklad, predvsem dnevnikov, ki so najbolj na udaru spletnih medijev. K sreči to za Gorenjski glas ne velja, saj se v lanskem letu število naročnikov ni bistveno zmanjšalo, kar pomeni, da ste nam ostali zvesti tudi v teh težkih časih in da skupaj premagujemo epidemijo.
Zato lahko rečemo, da je Gorenjski glas še vedno najbolj bran regionalni časopis v Sloveniji, saj je raziskava v letu 2019 (lani ni bila izvedena) pokazala, da ima kar 65.600 bralcev.
Lani smo napovedali izdajanje revije Premoženje, namenjene financam, bančništvu, podjetništvu, nepremičninam, avtomobilizmu. Zaradi epidemije smo načrt preložili na boljše čase.
Zelo dobro je bil sprejet časopis Karavanke, ki izhaja v okviru čezmejnega evropskega projekta SmartTourist, projektna partnerja sta Mohorjeva družba in podjetje xamoom iz Celovca. Namenjen je literarni dediščini Karavank in na obeh straneh meje je bil časopis zelo dobro sprejet, tudi številka, ki je izšla v nemščini in je bila v bistveno večji nakladi priložena časopisu Kleine Zeitung.
V okviru čezmejnega projekta bodo v letošnjem prvem polletju izšle še tri številke Karavank, dve v slovenščini in ena v nemščini. S pomočjo Mohorjeve družbe smo že našli možnost, da bodo Karavanke izhajale naprej in povezovale slovenske bralce na obeh straneh meje. Vsebinsko bomo časopis lahko razširili, saj ga ne bo več omejevala vsebina čezmejnega projekta.