Skupna novinarska konferenca ni prinesla rešitve za pospešitev gradnje blejske obvoznice Bled
Jesenice – Jesenice bodo s prvim julijem ostale brez mestnega potniškega prometa. Dosedanji koncesionar, podjetje Arriva, se namreč na novi razpis za podelitev koncesije ni prijavil.
Jeseniški župan Peter Bohinec je pojasnil, da je občina razpis, ki ga je pripravila na podlagi novega odloka o koncesiji za opravljanje avtobusne dejavnosti v letu 2023, objavila kar trikrat, a brez uspeha. Zato nove koncesije ni mogla podeliti. Župan je ob tem zagotovil, da bo tudi po 1. juliju nemoteno potekal medkrajevni javni linijski prevoz potnikov.
Novica je med Jeseničani sprožila val ogorčenja, mnogi se sprašujejo, kaj bo ukinitev mestnih avtobusov pomenila zlasti za starejše občane. Sicer bodo lahko uporabljali medkrajevne avtobuse, a ti vozijo le na relaciji skozi mesto, medtem ko avtobusov na Blejsko Dobravo, Koroško Belo, Hrušico, Tomšičevo cesto od prvega julija naprej ne bo več.
Občina Jesenice je doslej iz proračuna namenjala velik del sredstev za sofinanciranje mestnega prometa, v zadnjih letih pa so tudi na občinskem svetu večkrat razpravljali o tem, ali je zaradi visokih stroškov in slabe zasedenosti mestnih avtobusov to sploh še smotrno. A je vselej prevladalo mnenje, da je ohranjanje mestnega prometa pomembno zlasti za ranljive skupine.
Zdaj pa so se, kot izhaja tudi iz zadnjega poročila nadzornega odbora Občine Jesenice, stroški tako povečali, da bi »ohranjevanje obstoječega načina izvajanja javnega mestnega prometa pomenilo veliko obremenitev za občinski proračun«. Letos bi tako za mestni prevoz in prevoze šolarjev občina morala zagotoviti že 830 tisoč evrov. Temu pa je treba prišteti še 362 tisoč evrov, kolikor naj bi znašali stroški primanjkljaja izvajanja koncesije v letu 2023. Skupaj naj bi tako letos iz občinskega proračuna za to namenili skoraj 1,2 milijona evrov.
Kaj bo ukinitev mestnega prometa pomenila za starejše občane, smo vprašali predsednika Društva upokojencev Jesenice Steva Ščavničarja. Kot je dejal, so starejši najbolj ranljiva populacija, saj mnogi ne vozijo več niti nimajo svojega avtomobila. Tako bodo, če ne bo mestnih avtobusov, povsem odvisni od dobre volje drugih, da bodo lahko prišli do trgovine, zdravnika, na pokopališče. Žal je veliko tudi takšnih, ki nimajo nikogar. Ščavničar zato meni, da bi mestni promet na Jesenicah vsekakor morali ohraniti kot eno od najpomembnejših javnih storitev. Modro bi bilo, je dejal, da bi Občina Jesenice našla denar za to.