Na Bledu naj bi potniki pogosto ostali brez prevoza, saj naj prenatrpani avtobusi ne bi ustavljali na vseh postajališčih, temveč le odpeljali mimo. / Foto: Tina Dokl
Na Bledu naj bi potniki pogosto ostali brez prevoza, saj naj prenatrpani avtobusi ne bi ustavljali na vseh postajališčih, temveč le odpeljali mimo. / Foto: Tina Dokl
Avtobusi le odpeljejo mimo
Na območju Bleda so potniki že dalj časa nezadovoljni z delovanjem javnih avtobusnih prevozov. Njihova opozorila ostajajo brez konkretnih odzivov, medtem pa se težave ponavljajo iz tedna v teden.
Bled – V pismu, ki smo ga prejeli v uredništvo, eden izmed občanov Bleda opozarja na dolgotrajne težave, povezane z avtobusnimi prevozi družbe Arriva. Kot navaja, so avtobusi pogosto povsem zasedeni, zlasti ob nedeljah popoldne in zvečer, ko se dijaki in študentje odpravljajo nazaj v večja mesta. »Na postaji Bled Union se avtobus kar odpelje mimo, saj je čisto poln,« je zapisal avtor pisma, ki kot eno od možnih rešitev predlaga uvedbo rezervacijskega sistema.
Ob tem je poudaril še težave na Železniški postaji Lesce, kjer naj bi avtobusi pogosto odpeljali že pred prihodom vlakov, kar potnikom onemogoča pravočasen prestop. Opisal je tudi slabe izkušnje svoje mladoletne hčerke, ki naj bi se večkrat srečala z nevljudnim in nespoštljivim odnosom voznikov. Januarja je po besedah avtorja pisma doživela dva neprijetna dogodka, pred kratkim pa naj bi jo voznik celo nadrl, ko je sama zapirala prtljažni prostor.
Kritičen je do neodzivnosti pristojnih institucij. »Medtem ko potniki pogosto ne vemo, na koga naj naslovimo svoje izkušnje ter kako spodbuditi izboljšave v neurejenem sistemu, Arrivi uspeva narediti največ proti mobilnosti mladih, saj jim priskutijo vožnjo z avtobusi,« je bil oster občan.
V družbi Arriva so v odzivu pojasnili, da si prizadevajo zagotoviti uporabnikom čim bolj prijazno izkušnjo javnega prevoza. Kot izvajalec delujejo v okviru koncesijske pogodbe, ki je začela veljati 1. julija 2024, pri čemer sistem vozovnic, vozne rede, cene in standarde storitev določa naročnik – Družba za upravljanje javnega potniškega prometa. »Delujemo v okviru teh določil, ob tem pa aktivno sodelujemo z naročnikom in predlagamo izboljšave tam, kjer zaznamo potrebe na terenu,« so poudarili.
Glede pripomb o povezavi z Železniško postajo Lesce so dejali, da vozniki upoštevajo vozni red, saj morajo zagotoviti točnost in nadaljnjo povezljivost. »Če opazijo, da vlak ravno pripelje, potnike praviloma počakajo, vendar pa večjih zamikov ne morejo izvajati zaradi tveganja zamud in zagotavljanja storitev ostalim potnikom na liniji,« so dodali in naznanili, da se je s 1. aprilom bistveno povečalo število avtobusov, ki vozijo proti Bledu, kar bo po njihovem pripomoglo k večji kapaciteti in boljši dostopnosti.
V Arrivi zagotavljajo, da so vsi potniki obravnavani enakopravno, pri čemer vsako pritožbo obravnavajo resno. »Še posebej pa dajemo poudarek spoštljivemu odnosu voznikov. V primeru neustreznega ravnanja sprejmemo ustrezne ukrepe, voznike pa redno ozaveščamo o pomenu profesionalne komunikacije.«
Na težave z avtobusnimi prevozi je družbo Arriva večkrat opozorila tudi Občina Bled. »Prejeli smo pojasnilo, da se srečujejo s kadrovsko stisko, predvsem pomanjkanjem voznikov. Prav zaradi tega ne morejo zagotoviti dodatnih linij ali izboljšanja obstoječih storitev,« je povedal blejski župan Anton Mežan.
Poudaril je, da alternativni prevozniki niso na voljo, saj je nabor izvajalcev omejen, novih podjetij pa skorajda ni. Tudi obstoječi prevozniki delujejo na robu svojih zmogljivosti in ne morejo prevzeti dodatnih ali izrednih prevozov. »Ko poskušamo poiskati drugo rešitev, se hitro izkaže, da je to skoraj nemogoče – voznikov namreč primanjkuje že za izvajanje rednih linij, kaj šele za dodatne storitve,« je dodal Mežan.