Zakonske spremembe omogočajo potrošnikom in podjetjem boljši dostop do transakcijskih računov. / Foto: arhiv GG
Državni zbor je decembra lani sprejel spremembe in dopolnitve zakona o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih, na podlagi katerega je sredi januarja letos začela veljati tudi zakonska sprememba, ki podjetjem in potrošnikom omogoča boljši dostop do transakcijskih računov pri bankah in jim zagotavlja bolj transparentno poslovanje bank v primeru zavrnitve odprtja transakcijskega računa.
Kot pojasnjujejo na ministrstvu za finance, imajo banke zdaj možnost, da pred odločitvijo o zavrnitvi odprtja transakcijskega računa potrošniku ali podjetju oziroma namesto zaprtja transakcijskega računa uporabijo blažje ukrepe. Če banke potrošniku ali podjetju zavrnejo odprtje transakcijskega računa ali jim zaprejo račun, so dolžne dokumentirati konkretne razloge za to in jih z njimi tudi seznaniti.
Spremenjeni zakon omogoča potrošnikom tudi večjo dostopnost do osnovnega plačilnega računa, ki je kot posebna kategorija transakcijskega računa namenjen ranljivim skupinam potrošnikov. Doslej so banke potrošniku lahko zavrnile odprtje osnovnega plačilnega računa, če so razpolagale z informacijo, da je na njegovem transakcijskem računu zaradi pomanjkanja denarja vzpostavljena evidenca o neizvršenih sklepih za izvršbo ali prisilno izterjavo; po novem jim v tem primeru odprtja tovrstnega računa ne morejo več zavrniti. Ker so bili potrošniki doslej slabo obveščeni o pravici do odprtja osnovnega plačilnega računa, zakonske spremembe zavezujejo banke, da jih v primeru zavrnitve odprtja transakcijskega računa ali zaprtja računa seznanijo z njihovo pravico do osnovnega plačilnega računa.