Želja županje Kranjske Gore Henrike Zupan je, da strategija ne ostane le črka na papirju. / Foto: Nika Toporiš

Želja županje Kranjske Gore Henrike Zupan je, da strategija ne ostane le črka na papirju. / Foto: Nika Toporiš

Destinacija za vse letne čase

Kranjska Gora se želi na trgu pozicionirati kot destinacija, kjer se prepletajo neokrnjena narava, blagodejna klima in neštete možnosti za aktivna doživetja. Stremijo k temu, da destinacija postane priznano alpsko klimatsko letovišče in aktivno središče za dejavnosti na prostem.

Kranjska Gora – Na javni predstavitvi novelirane Strategije razvoja in upravljanja turizma za občino Kranjska Gora 2025–2035, ki je potekala v Ljudskem domu, so predstavili ključne točke novega strateškega okvirja za prihodnji razvoj turizma. Predlog strategije se osredotoča na uravnotežen in prodoren pristop k turizmu, ki bo hkrati ohranjal bogato naravno in kulturno dediščino ter omogočil trajnostno gospodarsko rast. Načrt vključuje analizo stanja, opredelitev izzivov in nabor ukrepov, ki jih je mogoče spremljati v okviru konkretnih projektov, ki segajo od investicijskih do mehkih pobud.

Klimaktivna Kranjska Gora

Vizija turizma Kranjske Gore do leta 2035 je vzpostaviti prodoren in uravnotežen turizem, ki bo spoštoval sobivanje med prebivalci, obiskovalci in naravnim okoljem, so poudarile Slavka Zupan, Miša Novak in Darja Radić iz skupine za pripravo strategije. Destinacija naj bi postala alpsko klimatsko letovišče in aktivno središče na prostem, kjer bo kakovost bivanja visoka, gospodarstvo konkurenčno, izkušnje obiskovalcev pa odlične. »Klimaktivna Kranjska Gora bi delovala na dveh ravneh. Na eni strani se naslonimo na dokazljiva dejstva o blagodejnih učinkih tukajšnje klime ter Kranjsko Goro pozicioniramo kot destinacijo, ki je aktivna po duši in ki nudi aktivnosti vse leto. Na drugi strani pa moramo biti 'klimaktivni' tudi na ravni ponudbe,« je pojasnila Miša Novak.

Destinacija naj bi postala alpsko klimatsko letovišče in aktivno središče na prostem.

Akcijski načrt strategije, imenovan Roadmap, vključuje 53 projektov, ki so razdeljeni na investicijske in mehke projekte. Nekateri od njih zahtevajo večje infrastrukturne posege, drugi pa so osredotočeni na manjše izboljšave v turistični ponudbi in doživetjih. Med naštetimi so denimo krepitev in boljše upravljane znamke Kekec, mreža hitro zmogljivih polnilnic za e-vozila, prenova dvorane Vitranc, pokrite vodne površine in mnoge druge.

Poudarek na konkurenčnih prednostih

Ena izmed pomembnejših točk strategije je ohranitev alpske identitete Kranjske Gore kot destinacije, umeščene v osrčje Julijskih Alp in Triglavskega narodnega parka. Poudarjajo, da je treba ohraniti naravno dediščino, medtem ko se razvijajo nove oblike doživetij v naravi, ki so v skladu s trajnostnimi smernicami. Županja Občine Kranjska Gora Henrika Zupan je s predlagano strategijo zadovoljna, a je ob tem poudarila, da bosta nujna proaktivnost in sodelovanje vseh deležnikov. »Največjo priložnost vidim v sodelovanju in sobivanju. Tak turizem bo prinesel kvaliteto, je pa za zdaj to stvar, ki je samo na papirju. Moja glavna želja je, da to ne ostane tako, temveč da skupaj dosežemo zastavljene cilje,« je poudarila.