Z reševalnim pasom omogočimo voznikom intervencijskih vozil, da hitreje prispejo do kraja prometne nesreče. Fotografija je simbolična. / Foto: arhiv Gorenjskega glasa
Z reševalnim pasom omogočimo voznikom intervencijskih vozil, da hitreje prispejo do kraja prometne nesreče. Fotografija je simbolična. / Foto: arhiv Gorenjskega glasa
Doslednost voznikov spodbudna
Sredi aprila je začela veljati novela zakona o pravilih cestnega prometa, ki med drugim določa višjo globo za voznike, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu oziroma se vozijo ali ustavijo na njem.
Kranj – Od 19. aprila dalje velja strožja zakonodaja za neupoštevanje reševalnega pasu: kršiteljem grozi globa v višini 500 evrov ter tri kazenske točke. Od tedaj policisti na območju Policijske uprave Kranj niso zaznali nobene kršitve, povezane z reševalnim pasom. Kot so pojasnili na Policijski upravi Kranj, so v tem času ugotovili druge kršitve na avtocesti, pri čemer so sankcionirali pet voznikov. Dva voznika nista vozila po desnem voznem pasu avtoceste, trije pa se ob približevanju izvozu niso pravočasno pomaknili na desni vozni pas in se niso pravi čas razvrstili na zaviralni pas.
V letu 2022 so na območju PU Kranj sankcionirali dva voznika, ki nista upoštevala reševalnega pasu, lani pa so ugotovili štiri tovrstne kršitve, ko so vozniki ob zastojih vozili po sredini in se niso pomaknili skrajno levo ali skrajno desno. »Policisti so ob zastojih na avtocesti vedno pozorni ter skrbijo za vzpostavljanje reševalnega pasu in opozarjajo nanj,« so poudarili na kranjski policiji.
Na avtocestah in hitrih cestah smo dolžni vzpostaviti reševalni pas vedno, kadar se kolona ustavlja ali ta pred nami že stoji. Reševalni pas se ustvari med levim prehitevalnim pasom in vsemi drugimi pasovi, ne glede na to, koliko pasov ima avtocesta. Na slovenskih avtocestah in hitrih cestah imamo praviloma dva prometna pasova in odstavni pas, ki je pri ustvarjanju reševalnega pasu zelo pomemben. »Tisti, ki vozijo po desnem voznem pasu, se umaknejo na odstavni pas, tisti, ki vozijo po prehitevalnem pasu, pa skrajno levo,« so razložili na Avto-moto zvezi Slovenije.