DUJPP

Avtobusna postaja Ribčev Laz, minula sobota pozno popoldne. Verjetno še zadnji poletno topel konec tedna. Bohinj še vedno poln turistov. Mnogi po prekrasnem dnevu ob jezeru ali v bohinjskih planinah čakajo na avtobus proti Bledu in naprej proti Kranju in Ljubljani. A tistega, ki bi moral priti malo pred šesto uro – ni. Čeprav naj bi avtobusi iz Bohinja vozili vsako uro, ob sobotah ni več tako. Tistega malo pred dvanajsto in onega malo pred šesto ni več v voznem redu. Zato je naslednji avtobus, torej tisti malo pred sedmo, prepoln in sploh ne more sprejeti vseh čakajočih potnikov. Zgodba se ponovi tudi v nedeljo ...

Prvega septembra so začeli veljati novi avtobusni vozni redi in po dobrem tednu je že jasno, da je med potniki veliko zmede, nezadovoljstva, jeze. Za nove vozne rede je po novem odgovorna Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), za katero verjetno marsikdo še ni slišal. Gre za družbo, ki jo je ustanovila država, da bi uredila stanje na področju potniškega prometa, ki je bilo, kot pravijo, slabo. Zato so se lotili »največje reforme sistema javnih prevozov v zgodovini Slovenije«, s ciljem, da bi izboljšali storitev za uporabnike. Tako je po novi ureditvi DUJPP pripravil vozne rede, za njihovo izvajanje pa podelil petletne koncesije štirim prevoznikom. To sta Arriva in Nomago, ki obvladujeta osemdeset odstotkov trga, poleg njiju pa sta na trgu ostala le še dva manjša igralca, LPP in AP Murska Sobota.

A kot se je pokazalo 1. septembra in kar priznavajo tudi v DUJPP, je »na terenu prišlo do številnih zapletov«. Priznavajo, da je v nekaterih primerih res šlo za »nedoslednosti v samih voznih redih«, obenem pa prst uperjajo v podjetji Arriva in Nomago, češ da sta preprosto opustili izvedbo nekaterih prevozov. Zagrozili so jima, da bosta za vsako neizvedeno vožnjo kaznovani s kaznijo tisoč evrov. Ob tem so zagotovili, da se bodo potrudili, da bi se zapleti »v doglednem času rešili«. Dotlej pa potnikom ostane predvsem to, da so potrpežljivi … V teh razmerah pa morajo biti potrpežljivi tudi vozniki. Kot tisti v soboto zvečer na avtobusni postaji v Radovljici. Razjarjeni potnik je, kot je bentil, kar dve uri in pol čakal na avtobus proti Bohinju. Ni pomagalo voznikovo potrpežljivo pojasnjevanje, da ni kriv on niti Arriva, ampak da po voznem redu avtobusa ob sedmih pač ni več. »Pokličite DUJPP,« je svetoval penastemu potniku. »Zakaj pa potem vi zamujate dvajset minut?!« se ni dal moški. Voznik pa: »A vidite, kaj piše na avtobusu? Arriva. In ne Pipistrel, da bi leteli ...« In poskakujoč od smeha potnikov je avtobus »poletel« proti Bohinju.

×