Število neupoštevanj pravila o reševalnem pasu in priključitev vozilu s prednostjo se v zadnjih letih povečuje. / Foto: Nik Bertoncelj

Število neupoštevanj pravila o reševalnem pasu in priključitev vozilu s prednostjo se v zadnjih letih povečuje. / Foto: Nik Bertoncelj

Dvig kazni za neupoštevanje reševalnega pasu

Predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa, ki ga je pred kratkim sprejela vlada, predvideva višje kazni za voznike, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu oziroma po njem vozijo ali se na njem ustavijo.

Kranj – Predlog novele predvideva strožjo obravnavo voznikov, ki na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer ne vzpostavijo reševalnega pasu ali vozijo oziroma se ustavijo na njem in s tem vozilom, ki so na intervencijski vožnji, preprečujejo izvedbo nujnih nalog za reševanje življenj ali premoženja. »Prvi posredovalci na kraju prometnih nesreč so namreč še vedno prepogosto soočeni z nedopustnim ravnanjem posameznih voznikov, ki ne ustvarijo reševalnega pasu ob zastojih in tako otežujejo reševanje življenj,« so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo. Novela prinaša tudi strožjo obravnavo voznikov, ki se priključijo vozilu s prednostjo, za spremstvo in v spremstvu ali jih prehitijo. »V praksi je namreč vse več primerov neupoštevanja pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov,« so dodali.

Višja globa

Za voznike, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu ali vozijo po njem, je sedaj predvidena globa v višini 200 evrov, za priključitev vozilu s prednostjo, vozilu za spremstvo ali vozilu v spremstvu ali za prehitevanje teh vozil pa globa v višini 300 evrov. Z novelo pa je za vse navedene kršitve predlagana globa v višini 500 evrov in stranska sankcija treh kazenskih točk.

Predlagana novela sledi ciljem Resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od 2023 do 2030 in pobudi Zavoda Reševalni pas.

Iz predloga novele zakona je razvidno, da se število neupoštevanj pravila o reševalnem pasu in priključitev vozilu s prednostjo v zadnjih letih povečuje. Leta 2021 reševalnega pasu ni vzpostavilo 42 voznikov, leta 2022 65 voznikov, leta 2023 pa 104 vozniki. Po podatkih policije se je vozilu s prednostjo leta 2021 priključilo sedem voznikov, 2022 osem voznikov, 2023 pa 22 voznikov.

Razširitev izjem

Predlagana novela predvideva tudi razširitev izjem za vožnjo in ustavitev na odstavnem pasu ali odstavni niši, ki bosta dovoljena tudi vozilom javne veterinarsko higienske službe. Prav tako bo javni veterinarsko-higienski službi omogočena hoja po avtocesti in hitri cesti pri odvozu povoženih ali poginulih živali.

Spremembe po navedbah infrastrukturnega ministrstva sledijo temeljnim ciljem prometnovarnostne politike v Sloveniji. »To je večja varnost vseh udeležencev v cestnem prometu, zmanjšanje števila prometnih nesreč s smrtnim izidom in prometnih nesreč, v katerih so osebe poškodovane,« so poudarili. Vlada je predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa v obravnavo in sprejetje po skrajšanem postopku posredovala državnemu zboru.