Za nastanitev in integracijo filipinskih delavcev, ki poskusno delajo kot vozniki avtobusov pri Arrivi, skrbi kadrovska agencija Workforce, katere direktor je nekdanji kranjski župan Boštjan Trilar. / Foto: Tina Dokl

Za nastanitev in integracijo filipinskih delavcev, ki poskusno delajo kot vozniki avtobusov pri Arrivi, skrbi kadrovska agencija Workforce, katere direktor je nekdanji kranjski župan Boštjan Trilar. / Foto: Tina Dokl

Filipinski vozniki bivali v neprimernih razmerah

Televizija Slovenija je v ponedeljek razkrila, da je skupina Filipincev, ki delajo kot vozniki avtobusov pri družbi Arriva, nastanjena v hiši v Kranju, v kateri vladajo neprimerne bivanjske razmere.

Kranj – »Enajst delavcev je nastanjenih v hiši, ki nima centralnega ogrevanja, temveč je na voljo zgolj ena manjša peč na drva v eni sobi. Na stenah je plesen, v edini kopalnici teče voda, če pa priključijo električni grelec, ostane cela hiša brez elektrike,« je na torkovi novinarski konferenci Sindikata voznikov avtobusov Slovenije razmere, v katerih so nastanjeni filipinski vozniki avtobusov, dodatno opisal Damjan Volf, predsednik Konfederacije sindikatov 90 Slovenije (KS 90). »Za te nečloveške razmere je moral vsak delavec mesečno odšteti med 200 in 230 evrov, pri čemer so v prvem mesecu prejeli okoli 600 evrov, v drugem mesecu pa 1000 evrov na račun,« je dodal.

Sindikat: socialni damping

»Ne moremo se znebiti občutka, da so ti delavci pripeljani s prevaro in lažnimi obljubami, zato da potem tu opravljajo delo za nedostojno plačilo in v pogojih, ki sodijo v neko drugo stoletje,« je dejal Volf in poudaril, da je delavce v Slovenijo pripeljala kadrovska agencija Workforce, katere direktor je Boštjan Trilar, nekdanji kranjski župan. A v sindikatu poudarjajo, da so delavci zaposleni neposredno pri Arrivi, Workforce pa je pravno le najemodajalec in tisti, ki skrbi za njihovo integracijo v slovensko okolje. S tem se delodajalec zakonito izmakne tudi vsem odgovornostim za pogoje, v katerih živijo, opozarjajo. »Uvoz tuje delovne sile spominja bolj na trgovino z ljudmi kot na zakonito posredovanje,« ocenjuje Volf in poudarja, da gre za primer socialnega dampinga v panogi, »kjer delodajalci nenehno izpostavljajo pomanjkanje delovne sile, a se nikoli ne vprašajo, ali ni vir težave v slabem plačilu in slabih delovnih pogojih«.

Arriva zahtevala takojšnje ukrepanje

Iz družbe Arriva so sporočili, da spoštujejo socialni dialog, plače voznikov avtobusov pa so določene v skladu s kolektivnimi pogodbami in zakonskimi okviri. Kot poudarjajo, je pomanjkanje avtobusnih voznikov izziv, s katerim se soočajo prevozniki po vsej Evropi, zato za zapolnitev kadrovskega primanjkljaja in nemotenega delovanja javnega potniškega prevoza aktivno zaposlujejo tako domače kot tuje kandidate. Zaradi navedb o neprimernih bivalnih razmerah so od podjetja Workforce zahtevali pojasnila in takojšnje ukrepe za izboljšanje pogojev.

Workforce: Hišo smo prenovili

Iz Workforcea so nam odgovorili, da so filipinske delavce v hišo namestili decembra lani. Notranjost hiše so pred tem prenovili, v dokaz so našemu uredništvu po­sredovali tudi fotografije. Kot pravijo, so bili položeni novi laminati in urejena nova elektroinštalacija, zamenjana so bila okna in prebeljeni bivanjski prostori. »Prav tako smo zagotovili ogrevanje vseh prostorov. Hiša je bila ob predaji filipinskim delavcem ustrezno urejena za dostojno bivanje in je zagotavljala primerne življenjske pogoje,« zatrjujejo.

O trenutnem stanju hiše, ki jih je negativno presenetilo, so izvedeli šele v ponedeljek iz prispevka TV Slovenija, so pojasnili. »Nemudoma smo začeli urejanje nastale situacije. Filipinskim delavcem smo se za razmere opravičili, obenem pa smo takoj uredili drugo namestitveno kapaciteto, v katero bodo vsi delavci preseljeni v roku dveh dni. Naša napaka je, da stanja hiše v času njihovega bivanja nismo preverjali, saj bi v tem primeru že prej ustrezno ukrepali.« V agenciji še zagotavljajo, da pri nameščanju vseh tujih delavcev sledijo internim standardom, ki zagotavljajo dostojno bivanje. Zaradi zaznanega primera bodo uvedli dodatne nadzorne mehanizme, okrepili pa bodo tudi komunikacijo z delavci, da bodo morebitne težave pravočasno zaznali in jih učinkovito rešili.