Novi štirje prejemniki znaka Gostilna Slovenija: Nejc Kunst (Gostilna in hotel Kunst), Primož Pintar (Gostišče Tolc), Rok Robežnik (Gostilna pri Žabarju), Aleš Avsenik (Gostilna Avsenik) / Foto: Tina Dokl

Novi štirje prejemniki znaka Gostilna Slovenija: Nejc Kunst (Gostilna in hotel Kunst), Primož Pintar (Gostišče Tolc), Rok Robežnik (Gostilna pri Žabarju), Aleš Avsenik (Gostilna Avsenik) / Foto: Tina Dokl

Gostilne dobivajo nov zagon

Sekcija za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije je ob podpori Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter Slovenske turistične organizacije prenovila blagovno znamko Gostilna Slovenija in ji tako dala nov zagon. Glavni cilj je, da se dvigneta kakovost in prepoznavnost tradicionalnih slovenskih gostiln.

Ljubljana – Na tiskovni konferenci o prenovi blagovne znamke Gostilna Slovenija, ki jo je gostila ljubljanska Gostilna pri Žabarju, smo poleg govorcev srečali nekatere slovenske gostilničarje in gostilničarke, ki so v preteklosti že pridobili pravico do uporabe kolektivne blagovne znamke Gostilna Slovenija. Spoznali pa smo tudi štiri nove prejemnike znaka Gostilna Slovenija, med njimi dva iz Gorenjske: Gostilno Avsenik iz Begunj na Gorenjskem in Gostišče Tolc iz Sorice. Med prejemniki znaka pa sta bili tokrat še Gostilna in hotel Kunst iz Leskovca pri Krškem in gostiteljica Gostilna pri Žabarju. Vseh nosilcev blagovne znamke Gostilna Slovenija je sedaj že 41, od tega jih je kar enajst z Gorenjske.

Med osrednjimi govorci na tiskovni konferenci je bil Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport, ki je med drugim poudaril, da skupaj s Slovensko turistično organizacijo projekt blagovne znamke Gostilna Slovenija podpirajo že od samega začetka. Maja Pak Olaj, direktorica Slovenske turistične organizacije, ga je kasneje med drugim tudi dopolnila, da so letos pripravili zelo ambiciozen promocijski načrt za oživljajočo znamko.

Blaž Cvar, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS), ni skrival veselja, da končno lahko naznanijo tisto, za kar so si prizadevali že zadnjih nekaj let. Meni, da so tradicionalne slovenske gostilne del naše kulinarične identitete.

Do znaka bodo upravičene tudi gostilne, ki niso članice Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, ob prenovi znamke pa bodo še enkrat preverjali tudi že obstoječe imetnike znaka Gostilna Slovenija.

Seveda morajo gostilne, ki bi želele postati del blagovne znamke ustrezati določenim pravilom in merilom, izpolnjevati določene kriterije. O tem je spregovorila Patricija Furlan, predsednica Sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS. Poudarila je še, da so pri prenovi znamke uvedli tudi dodatna merila kakovosti in trajnostnega ravnanja gostiln. »Po novem so do znaka upravičene tudi gostilne, ki niso članice OZS,« je še pojasnila. Ob prenovi znamke pa bodo še enkrat preverjali tudi že obstoječe imetnike znaka Gostilna Slovenija.

Primož Pintar, ki skupaj z ženo vodi Gostišče Tolc in je kot novi prejemnik znaka Gostilna Slovenija sodeloval na tiskovni konferenci, je povedal: »Ključ do uspeha je v povezovanju, izmenjavi izkušenj in verjamem, da lahko skupaj dosežemo več. Da smo skupaj boljši in močnejši. Znak Gostilna Slovenija je nagrada za dosedanje delo in hkrati tudi zaveza, da ne pozabimo na tradicijo, jo ohranjamo in smo ponosni nanjo.«

Med prisotnimi smo opazili tudi Mojco Trnovec iz znane medvoške Gostilne Mihovec. Zaupala nam je, da so ponosni, da so del družine Gostilna Slovenija že od samega začetka, še bolj pa jo veseli, da se blagovna znamka oživlja. Pozdravlja pa tudi, da je k stvari aktivno pristopilo tudi omenjeno ministrstvo.

Vseh nosilcev blagovne znamke Gostilna Slovenija je sedaj že 41, od tega enajst z Gorenjskega.

Z Gostilne Avsenik je znak prevzel Aleš Avsenik. Povedal nam je, da so sicer že sami pred tremi leti dali pristojnim pobudo, da bi se pridružili blagovni znamki, in je vesel, da se je zadeva realizirala. Ponosni so na prejeti znak, ki ga bodo v gostilni postavili na vidno mesto.

Predsednik strokovne komisije blagovne znamke Gostilna Slovenija prof. dr. Janez Bogataj, pravzaprav tudi idejni začetnik blagovne znamke izpred let, pa je ob podelitvi znakov povedal: »Moje srce in duša sta danes židane volje, ker oživljamo Gostilno Slovenija. Mislim, da je to zelo pomembno, saj so konec koncev to že vsi poudarili. Gostilna Slovenija pokriva vsa tista temeljna področja, ki so danes značilna za kulinarično ponudbo v svetu, in sicer: gastronomska dediščina, trajnostno, vzdržno in sonaravno ter prehrana štirih letnih časov. Mislim, da je to odlično izhodišče, na osnovi katerega bodo še v večjem številu prihajali v naše gostilne.«