Primer lažne pošte s povezavo / Foto: Arhiv Policije

Primer lažne pošte s povezavo / Foto: arhiv policije

Izgubite lahko ves denar na računu

Policija opozarja na ponoven pojav t. i. lažnih bankirjev, ki kličejo pravne osebe in samostojne podjetnike. Ob nepazljivosti so lahko resno ogrožena vsa razpoložljiva sredstva na bančnih računih poslovnih subjektov, na katere v zadnjem času prežijo spletni goljufi.

Ljubljana – Letos so na policiji prejeli 17 takih prijav s skupno škodo skoraj 1,2 milijona evrov, lani pa okrog 60 prijav s skupno škodo približno 4 milijone evrov. »Tarče so pravne osebe in samostojni podjetniki, katerih podatke o bančnih računih in kontaktne podatke spletni goljufi zlahka najdejo, saj so javno objavljeni na spletu,« so pojasnili na policiji.

Prejeta elektronska ali SMS-sporočila dajejo vtis, kot da bi jih poslala banka, dejansko pa se e-naslov goljufov razlikuje od uradnega e-naslova vaše banke.

Spletni goljufi po pridobitvi osnovnih informacij o svoji tarči pripravijo lažno e-sporočilo, ki daje vtis, da ga je poslala tehnična podpora banke, katere komitent je oškodovanec. »V sporočilu so lažne navedbe, da je nujno potrebna posodobitev spletne banke, vstopnega žetona, da je prišlo do tehnične napake in podobno. Vsem tovrstnim sporočilom je skupno, da vsebujejo povezavo, na katero je treba klikniti,« so pojasnili.

Povezave se že na prvi pogled zelo razlikujejo od veljavnih uradnih povezav do spletnih bank, saj so lažni naslovi dolgi, kljub temu pa vsebujejo ime banke, katere komitent je oškodovanec. Ob kliku na povezavo se odpre spletna stran, identična spletni strani e-banke, ki jo sicer uporabljate. »Zahteva se vnos podatkov, med drugim tudi vaša telefonska številka, ki jo goljufi potrebujejo, da vas pokličejo po telefonu ter se v slovenskem jeziku predstavijo kot tehnična podpora banke,« so dejali na policiji in dodali, da goljufi na tak način pridobijo vse, kar potrebujejo za nepooblaščen vstop v spletno banko ter v nadaljevanju za odtujitev vseh razpoložljivih sredstev z računa.

Ne vnašajte podatkov

Na policiji ob tem opozarjajo, da slovenske banke ne kličejo svojih komitentov po telefonu, da bi od njih zahtevale kakršne koli podatke ali gesla. »Če prejmete klic tehnične podpore banke, ki od vas zahteva, da sporočite generiran žeton, gre za goljufijo,« so poudarili.

Banke prav tako nikoli ne pošiljajo sporočil z zahtevo, da kliknete na povezavo do spletne banke. Za dostop do spletne banke zato vedno uporabljajte veljavne uradne naslove, do katerih dostopate z brskalnikom ali aplikacijo, ne s klikom na povezavo. »Če se s klikom na povezavo v sporočilu odpre stran spletne banke, je to znak, da je nekaj narobe, zato ne vnašajte nobenih podatkov,« so navedli.

Ob morebitnem oškodovanju policija še svetuje, da zberite vso razpoložljivo dokumentacijo, denimo elektronsko pošto, podatke o transakcijah, morebitne mobilne številke, naslove elektronske pošte, IP-številke, in se za prijavo čim prej obrnite na najbližjo policijsko enoto ter svojo banko.