Pri odpovedi potovanja zaradi nezadostnega števila potnikov ima čas odpovedi pomembno vlogo. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl
Pri odpovedi potovanja zaradi nezadostnega števila potnikov ima čas odpovedi pomembno vlogo. Fotografija je simbolična. / Foto: Tina Dokl
Kaj ob odpovedi potovanja
Zveza potrošnikov Slovenije pojasnjuje, kakšne pravice ima potrošnik v primeru odpovedi potovanja zaradi premalo prijavljenih potnikov.
Kranj – Ta čas potekajo krompirjeve počitnice, ki jih marsikdo izkoristi za potovanje. Načrti pa se žal lahko tudi podrejo zaradi odpovedi potovanja. Kaj v takem primeru storiti? S tem vprašanjem se je ukvarjala tudi potrošnica, ki je rezervirala potovanje prek turistične agencije, a ga je ta pet tednov pred odhodom odpovedala in kot razlog navedla premajhno število prijavljenih potnikov. Ponudili so ji vračilo denarja, a se je obrnila na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) z vprašanjem, ali je agencija v takem primeru dolžna ponuditi nadomestni aranžma po primerljivi ceni in kriti morebitno razliko v ceni.
»Če agencija pravočasno odpove potovanje zaradi premajhnega števila prijavljenih potnikov, kar je primeru potrošnice storila, Zakon o varstvu potrošnikov določa zgolj, da mora agencija potniku vrniti celoten znesek vplačanega aranžmaja. Ni mu dolžna poiskati nadomestnega aranžmaja ali plačati razlike v ceni med aranžmajema,« so pojasnili na ZPS. Potnik ima torej pravico od agencije zahtevati vračilo plačil. Če pa se sporazumno dogovorita za nadomestni aranžma, se pogoji dogovora oblikujejo po volji obeh strank, saj zakon agenciji v takem primeru ne nalaga dodatnih obveznosti.
Na ZPS so razložili tudi, da ima pri odpovedi potovanja zaradi premalo prijavljenih potnikov čas odpovedi pomembno vlogo. »Če je potovanje daljše od šest dni, nas mora agencija o odpovedi zaradi tega razloga obvestiti najmanj 20 dni pred začetkom potovanja. Če potovanje traja od dva do šest dni, nas mora obvestiti vsaj sedem dni pred predvidenim odhodom. Za potovanja, krajša od dveh dni, pa je dovolj, da nas o odpovedi obvesti 48 ur pred začetkom potovanja.« Če turistična agencija ne spoštuje zakonskih rokov, je potrošniku dolžna poleg vračila prejetih plačil povrniti tudi škodo, če mu je ta nastala, so dodali v ZPS. Potrošnikom so sicer aktualni in koristni nasveti brezplačno na voljo na spletni strani www.vemvec.si.