Berem, da Slovenci in Hrvati nakupujemo živila od dva- do trikrat tedensko, najpogosteje v trgovskih verigah, medtem ko prebivalci Srbije nakupujejo dnevno in pogosteje v lokalnih trgovinah, mesnicah in na tržnicah. Podatki so bili pridobljeni v raziskavi Mediana TGI Adria, ki jo na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana vsako leto izvajajo z anketiranjem več kot 17 tisoč ljudi. Odgovori med drugim tudi kažejo, da slovenski potrošniki pri izbiri živil gledamo na kakovost (76 odstotkov) in svežino (71 odstotkov). Na odločitev za nakup vplivajo tudi nizke cene (pri polovici vprašanih), poleg tega se nam zdijo pomembne lokacija trgovine, raznovrstnost izdelkov in pretekle izkušnje. Informacije o ugodnostih največ vprašanih (polovica) pridobiva z letakov, ki jih v nabiralnike prinašajo poštarji.
Zbiranje informacij o nakupovalnih navadah je pomembno za marketing – da lažje načrtuje pristope do kupcev, izbere prave besede v oglasih, ustrezno glasbo, vizualne elemente … skratka, da je bolj učinkovit pri privabljanju med trgovske police (ali v spletno trgovino). Pri tem je pomembno imeti pred očmi ciljno skupino, pravijo strokovnjaki, naše navade so namreč odvisne tudi od tega, kdaj smo se rodili oziroma kateri generaciji pripadamo. Milenijska generacija (rojeni v osemdesetih in devetdesetih letih) je na primer odraščala v času visoke tehnologije, zato je digitalno zelo pismena, dovzetna za trženje na družabnih omrežjih, nakupovanje po spletu. Predhodni generaciji, rojeni v šestdesetih in sedemdesetih letih, pripisujejo večjo preudarnost pri nakupovanju, zvestobo blagovnim znamkam …
Ni dolgo nazaj, kar me je letak ene izmed trgovskih verig spodbudil, da sem se odpeljala po cvetačo. Popolna je bila na sliki, cena pod njo znižana za 40 odstotkov. Marketing me je torej nagovoril. Cvetača v trgovini ni razočarala, saj ni bistveno odstopala od podobe na papirju, presenetile pa so me številke, ki jih je izpisala tehtnica. Znesek ni bil tako visok, da ga ne bi mogla plačati, a me je – tako kot druge kupce, ki so opazili, da je na lističu o stehtani cvetači redna cena namesto znižane – zmotil. Obrnili smo se na prodajalko, ceno je popravila, v zraku pa je obviselo vprašanje: spodrsljaj ali kaj drugega.
Napake se dogajajo, so del življenja … Stara modrost pravi, da se na napakah učimo. Glede na to, kolikokrat stopimo v trgovino (ali nakupujemo na spletu), in predvsem, kako močno je oglaševanje vpeto v naš vsakdan, pa najbrž vsi toliko bolj pričakujemo, da bo med obljubami o kakovosti, svežini, nizkih cenah … ter realnostjo čim manjši razkorak.