vlak železniška postaja železnica tir proga tiri / Foto: Tina Dokl

Kot so pojasnili na ministrstvu, so temeljito preučili vse podane pripombe in predloge ter izvedli dodatne preveritve, ki se nanašajo na potek trase in spremljajoče ureditve. / Foto: Tina Dokl

Končno znani odgovori na pripombe

Ministrstvo za naravne vire in prostor je objavilo stališča do pripomb in predlogov, povezanih z nadgradnjo gorenjske proge. Odzvalo se je tudi na opozorila Civilne iniciative Občanom in okolju prijazna železnica.

Ljubljana – V torek je ministrstvo za naravne vire in prostor objavilo stališča do pripomb in predlogov, ki so bili podani v času lanske javne razgrnitve predloga Državnega prostorskega načrta (DPN) za nadgradnjo železniške proge na odseku Ljubljana–Kranj/Naklo. Kot navaja v obsežnem dokumentu, je skupaj s pobudnikom – ministrstvom za infrastrukturo, investitorjem DRSI ter izdelovalci okoljskega poročila in strokovnih podlag temeljito preučilo pripombe in predloge, ki so bili poslani po pošti in podani na javnih razpravah, ter izvedlo dodatne preveritve, ki se nanašajo na podrobnejši potek trase in spremljajoče ureditve. V odgovoru, ki smo ga prejeli v poizvedovanju o pripravi prostorskega načrta po nedavnem opozorilu Civilne iniciative Občanom in okolju prijazna železnica, da že devet mesecev čakajo na odgovore, pa so na ministrstvu pojasnili, da je tudi zaradi preveritev priprava stališč trajala dlje.

Na podlagi sprejetih stališč do pripomb, preveritev in dopolnitev strokovnih podlag bosta izdelana predlog državnega prostorskega načrta in dopolnjeno okoljsko poročilo.

Projektna skupina v postopku DPN je stališča potrdila v začetku junija. Po dopolnitvi strokovnih podlag, okoljskega poročila in državnega prostorskega načrta ter pridobitvi pozitivnega mnenja o ustreznosti bosta, kot so še napovedali, ponovno javno objavljena končni DPN in dopolnjeno poročilo. Sprejem uredbe o državnem prostorskem načrtu predvidevajo v prvi polovici prihodnjega leta, pri čemer so dodali, da ministrstvo za naravne vire in prostor vodi le postopek priprave DPN, za načrtovanje in izvedbo projekta sta odgovorna pobudnik in investitor.

Ministrstvo je v objavi stališč in odgovoru na naša vprašanja tudi pojasnilo, da priprava DPN za nadgradnjo železniške proge sledi Strategiji razvoja prometa v Republiki Sloveniji, ki jo je vlada sprejela leta 2015 in določa, da je v največji možni meri treba izkoristiti zmogljivosti obstoječe prometne infrastrukture ter za odsek Ljubljana–Jesenice–državna meja z Republiko Avstrijo povečati zmogljivost proge in jo nadgraditi za višjo raven storitve. »Od leta 2024 je ta proga uvrščena v razširjeno jedrno omrežje. Osnovni cilj nadgradnje je povečanje prepustne in prevozne zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira, povečanje stopnje varnosti prometa, izboljšanje storitev prevoza blaga in potnikov ter večja vloga te proge v javnem potniškem prometu, in sicer z vzpostavitvijo taktnega voznega reda in s sočasno ureditvijo postaj in postajališč kot multimodalnih točk za povezavo različnih vrst prometa. Rešitev, ki je vključena v DPN, omogoča navezavo na železniško povezavo za Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana,« so dodali v odgovoru na pripombe in pobude Civilne iniciative Občanom in okolju prijazna železnica, ki je med drugim predlagala umestitev hitre železniške povezave in tovornega prometa ob avtocesti Ljubljana–Jesenice.

Podrobneje bomo stališča projektne skupine v postopku DPN predstavili v torkovi številki Gorenjskega glasa, na tem mestu pa dodajamo še pojasnilo ministrstva za infrastrukturo glede neuslišane pobude omenjene civilne iniciative, da bi se sestala z ministrico. »Tako ministrstvo kot ministrica sta že večkrat javno predstavila svoja stališča glede umeščanja v prostor, in sicer, da o tem ne odloča politika, ampak stroka,« so odgovorili.