Slovenska nacionalna debatna ekipa je osvojila naslov evropske srednješolske prvakinje v debatiranju. Lara Livaković Kočevar je prva z leve. / Foto: osebni arhiv
Slovenska nacionalna debatna ekipa je osvojila naslov evropske srednješolske prvakinje v debatiranju. Lara Livaković Kočevar je prva z leve. / Foto: osebni arhiv
Lara Livaković Kočevar najboljša govorka v Evropi
Na evropskem srednješolskem debatnem prvenstvu, ki je minuli konec tedna potekalo v Bukarešti, je slovenska nacionalna debatna ekipa osvojila naslov evropske srednješolske prvakinje, članica ekipe z Gimnazije Kranj Lara Livaković Kočevar pa je postala celo najboljša govorka v Evropi.
Kranj – Slovenijo sta na evropskem srednješolskem debatnem prvenstvu zastopali slovenska nacionalna ekipa, ki so jo poleg že omenjene Lare Livaković Kočevar sestavljali še Ajda Glavač z Gimnazije in ekonomske srednje šole Trbovlje, Aleks Grof z Dvojezične srednje šole Lendava, Lucija Strniša s I. gimnazije v Celju in Oleksandra Guzenko z Gimnazije Bežigrad, ter razvojna ekipa, v kateri so bile Živa Tancer in Katja Gavez z II. gimnazije Maribor ter Mila Glumac in Zarja Bricelj z Gimnazije Bežigrad. Pomerili sta se s 34 nacionalnimi in razvojnimi ekipami iz 20 evropskih držav, so sporočili z zavoda za kulturo dialoga Za in proti.
V zavodu Za in proti so ob tem še pojasnili, da se je slovenska nacionalna ekipa po šestih preliminarnih krogih v četrtfinale uvrstila kot četrtouvrščena ekipa, po zmagah nad Anglijo v četrtfinalu in Estonijo v polfinalu pa se je uvrstila v veliki finale, kjer je pred nekaj več kot petsto večinoma romunskimi gledalci premagala nacionalno ekipo Romunije. Po Grčiji v lanskem letu, so še dodali, je Slovenija tako postala druga država z naslovom evropske srednješolske prvakinje. Izjemne dosežke so dosegli tudi kot posamezniki, saj je Lara Livaković Kočevar postala najboljša govorka v Evropi in obenem najboljša govorka v kategoriji angleščina kot drugi jezik. Ista ekipa bo Slovenijo zastopala tudi na svetovnem srednješolskem debatnem prvenstvu v Panami, je pojasnila dijakinja četrtega letnika mednarodne mature Lara Livaković Kočevar, ki je članica nacionalne ekipe že tretje leto. Debatnemu klubu na Gimnaziji Kranj, ki ga vodi profesorica angleščine Katarina Lovenjak, se je pridružila že v prvem letniku, koncept debate pa jo je takoj povsem navdušil, je priznala. »Do neke mere se rada 'prepiram' oziroma lepše rečeno razpravljam o pomembnih problematikah. Zato mi je zelo všeč, da sem lahko v družbi ljudi, ki so se vedno pripravljeni poglobljeno pogovarjati o takih temah.« Všeč ji je tudi, da te debata prisili na določeno temo pogledati še z druge strani, ne da vztrajaš zgolj pri tistem, kar si prepričan, da je prav. »To pomaga, ko se pogovarjaš s posamezniki z drugačnimi političnimi stališči, kot jih imaš sam, saj se vedno trudim razumeti tudi njihovo plat. To sposobnost sem pridobila skozi debatiranje.« Zato se kar strinja, da se včasih v določne teme mogoče poglobijo celo bolj kot nekateri politiki. »Mogoče bo zvenelo klišejsko, ampak če hočeš razumeti, je treba znati tudi poslušati.« Pri debatiranju je namreč po njenih besedah pomembno ne samo znati negirati določen argument, ampak je treba najprej razumeti nasprotnikov argument, da se lahko odzoveš na pravi način.
Zato se ji včasih zdi še celo lažje zagovarjati argumente, ki ji sicer niso blizu. »Obstaja namreč nevarnost, da tisto, s čimer se sam najbolj strinjaš, vzameš za preveč samoumevno in posledično ne pripraviš prave argumentacije. Dejansko se pogosto zgodi, da ti gre najslabše pri temi, o kateri misliš, da vse veš. Če teme ne poznaš, se moraš veliko bolj potruditi in razmišljati, kako boš dokazal določeno stvar.« To se je izkazalo prav v finalu evropskega prvenstva, kjer so morali pripraviti argumente za trditev, če bi se morali Romunija in Moldavija združiti. »Ker smo nastopili proti romunski ekipi, nas je bilo strah, saj smo menili, da bodo imeli več znanja o tem.« A se je izkazalo, je razložila, da je bila njihova prednost prav to, da niso imeli veliko vedenja o dogajanju v teh dveh državah, in so se osredotočili zgolj na logično analizo.
Bodočo maturantko ta čas čakajo intenzivne priprave na maturo, v prihodnje pa razmišlja o študiju prava ali filozofije. »Mogoče se bom na koncu odločila celo za vzporedni študij,« nam je še zaupala Lara Livaković Kočevar.