Med najboljšimi turističnimi vasmi

Občina Bled se je pridružila globalni mreži Najboljše turistične vasi po izboru Organizacije Združenih narodov za turizem. / Foto: Nik Bertoncelj

Med najboljšimi turističnimi vasmi

Občina Bled je bila izbrana za eno izmed najboljših turističnih vasi na svetu v okviru istoimenske globalne pobude, ki jo podeljuje Organizacija Združenih narodov za turizem.

Bled – Pobuda Best Tourism Villages by UN Tourism (Najboljše turistične vasi po izboru Organizacije Združenih narodov za turizem) vsako leto prepoznava izjemne podeželske destinacije, ki turizem uporabljajo kot orodje za ohranjanje naravne in kulturne dediščine ter za spodbujanje družbenega in gospodarskega razvoja. Kandidate v postopek prijavijo nacionalne turistične organizacije; Slovenska turistična organizacija je letos med najboljših osem uvrstila tudi občino Bled.

Ta je nato v mednarodni konkurenci 270 krajev iz 65 držav prepričala strokovno komisijo kot destinacija, ki turizem razvija odgovorno in vključujoče.

Turizem temelji na spoštovanju

Občina Bled je izkazala odličnost v vseh devetih kategorijah trajnostnega razvoja. To so kulturna in naravna dediščina, promocija in varovanje dediščine, ekonomska, socialna in okoljska trajnost, upravljanje turizma in druge. S priznanjem je postala članica globalne mreže, ki omogoča izmenjavo dobrih praks, strokovno usposabljanje in promocijsko podporo.

Naziv je Občina Bled prevzela na uradni podelitvi, ki je potekala ob tretjem letnem sestanku mreže v mestu Huzhou na Kitajskem. »Priznanje potrjuje, da je mogoče doseči ravnotežje med privlačnostjo za obiskovalce in kakovostjo življenja domačinov. Bled že vrsto let gradi turizem, ki temelji na spoštovanju prostora, ljudi in dediščine,« je ob tem poudaril Blaž Veber, direktor Javnega zavoda Turizem Bled.

Pojasnil je, da njihovi projekti dokazujejo, da je prihodnost turizma v sodelovanju, inovativnosti in vključevanju lokalne skupnosti. Hkrati pa, kot je dodal, pobuda spodbuja tudi državo k večji podpori destinaciji, tako v izboljšanju infrastrukture kot ustvarjanju trajnih delovnih mest. »Uspeh razumemo kot spodbudo, da ostanemo zvesti smeri, ki smo jo ubrali; torej turizmu, ki ne išče zgolj več obiskovalcev, ampak boljše ravnotežje med naravo, gospodarstvom in skupnostjo.«

Projekti, ki so prepričali odbor

Med blejskimi projekti, ki so prepričali odbor Organizacije združenih narodov za turizem, so skupna blagovna znamka lokalnih produktov in storitev Blejski lokalni izbor ter projekt Vprašaj me, sem domačin, v okviru katerega prebivalci postajajo aktivni ambasadorji kraja in vir pristnih informacij za obiskovalce. Navdušili so jih tudi z vlaganji v zeleno infrastrukturo, električno mobilnost, mrežo kolesarskih poti in prenovo javnih površin.

Bled sicer ni prva slovenska občina, uspešna v iniciativi Najboljše turistične vasi. Naziv sta že leta 2021 prejeli Solčava in Radovljica, leta 2022 pa še Bohinj.