Tuhinjski jubilanti
Reševalni pas je prostor med kolonama ali kolonami vozil na avtocesti, po katerem peljejo intervencijska vozila ob prometnih nesrečah ali drugih ovirah na avtocestah. Fotografija je simbolična. / Foto: Gorazd Kavčič
Ministrstvo predlagalo višje globe
Število kršitev, kjer vozniki ne vzpostavijo reševalnega pasu ali vozijo po njem, narašča, zato je ministrstvo za infrastrukturo predlagalo strožjo obravnavo takšnih prekrškov.
Ljubljana – Ministrstvo za infrastrukturo je pripravilo osnutek novele zakona o pravilih cestnega prometa, ki je bil do petka v javni obravnavi, hkrati pa je potekalo tudi medresorsko usklajevanje. Osnutek predvideva strožjo obravnavo voznikov, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu ali po njem vozijo, s čimer ovirajo intervencijska vozila pri opravljanju nujnih nalog za reševanje življenja.
Poleg tega predlog novele uvaja strožje sankcije za voznike, ki ne upoštevajo pomena svetlobnih in zvočnih signalov vozil s prednostjo, vozil za spremstvo ali v spremstvu ter se nanje priključijo ali jih prehitijo. Za obe kršitvi osnutek predvideva višjo globo, in sicer v višini 500 evrov, hkrati pa še stransko sankcijo treh kazenskih točk.
Trenutno je za voznike, ki ne vzpostavijo reševalnega pasu ali vozijo po vzpostavljenem reševalnem pasu, predvidena globa v višini 200 evrov, medtem ko je za priključitev vozilu s prednostjo, vozilu za spremstvo ali vozilu v spremstvu ali za prehitevanje teh vozil predpisana globa v višini 300 evrov.
Kot so v obrazložitvi pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, so spremembe predlagali, ker je tovrstnih kršitev vse več. Osnutek novele zakona po njihovih navedbah zasleduje temeljne cilje prometnovarnostne politike v Sloveniji, torej večjo varnost vseh udeležencev v cestnem prometu, ter zmanjšanje števila prometnih nesreč s smrtnim izidom in prometnih nesreč, v katerih so osebe poškodovane.