Kamniti most Vintgar predstavlja redek primer še vedno delujočega železniškega kamnitega mostu z začetka 20. stoletja. / Foto: Nik Bertoncelj

Kamniti most Vintgar predstavlja redek primer še vedno delujočega železniškega kamnitega mostu z začetka 20. stoletja. / Foto: Nik Bertoncelj

Most Vintgar začasno zaščitili

Ministrstvo za kulturo je pred začetkom obnove bohinjske železniške proge z odlokom začasno zaščitilo most Vintgar.

Blejska Dobrava – Država je kamniti most Vintgar nad reko Radovno, po katerem še vedno vozijo vlaki na bohinjski železniški progi, začasno razglasila za spomenik državnega pomena. Na ta način želijo zaščititi most še pred začetkom načrtovane prenove gorenjskega dela bohinjske proge med Jesenicami in Bohinjsko Bistrico.

Po podatkih Nataše Ülen, pristojne konservatorke kranjske območne enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine, je bil most zgrajen leta 1906 in je edini od treh velikih kamnitih mostov na trasi Jesenice–Nova Gorica–Trst, ki se je ohranil v svoji prvotni obliki. Z glavnim lokom razpona 41 metrov je največji kamniti most v Sloveniji, ki je še vedno v uporabi. V stroki velja za izjemen primer avstrijske šole gradnje velikih masivnih mostov.

Na ministrstvu za kulturo, kjer so sprejeli odlok o začasni zaščiti mostu, so poudarili, da s tem zagotav­ljajo, da bodo pri načrtovanih posegih na bohinjski progi varovane in upoštevane dediščinske vrednote mostu. Začasna zaščita velja leto dni, Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije pa bo v prihodnjih mesecih pripravil predlog za trajno razglasitev mostu za spomenik državnega pomena.

Obnova bohinjske proge

V okviru projekta nad­grad­nje železniške proge Jesenice–Sežana, kakor se uradno imenuje bohinjska proga, je v prvi fazi v tem in naslednjem letu načrtovana nadgradnja odseka Bohinjska Bistrica–Jesenice. Ta vključuje nadgradnjo postajališč oziroma nakladališč Bohinjska Bistrica, Nomenj, Bohinjska Bela, Bled Jezero, Podhom, Vintgar in Kočna.