Razlike v zavorni poti med najboljšimi in najslabšimi pnevmatikami so precejšnje. / Foto: Tina Dokl
Nekaterim se raje izognite
Letošnji veliki test 28 zimskih pnevmatik dimenzij 205/55 R16 in 215/55 R17 je pokazal, da je na tržišču veliko kvalitetne izbire, a v trgovinah najdemo tudi nekaj primerov, ki se jim je bolje izogniti.
Kranj – Bliža se rok za menjavo pnevmatik. Kdor še ni poskrbel za primerno zimsko obutev svojega jeklenega konjička, to lahko stori še do 15. novembra. Tistim, ki se v zadnjem trenutku odločajo tudi za nakup novih, pa je tudi tokrat na voljo AMZS-jev veliki test, v katerem so primerjali vozne lastnosti 12 pnevmatik dimenzij 205/55 R16 in 16 v dimenziji 215/55 R17. Prve so najbolj razširjene med avtomobili nižjega srednjega razreda, druge pa med vse bolj priljubljenimi kompaktnimi cestnimi terenci.
Kot ugotavljajo pri AMZS, so se med prvimi, torej 16-palčnimi pnevmatikami najbolje odrezale znamke Continental, Goodyear in Michelin, ki imajo najbolj uravnotežene lastnosti, kar pomeni, da na nobeni vozni površini ne kažejo izrazitih slabosti, hkrati pa se odlikujejo tudi z dolgim predvidenim številom prevoženih kilometrov oziroma predvideno dobo trajanja.
Continentalova pnevmatika wintercontact TS 870 je dosegla najboljši rezultat glede varnosti vožnje, še zlasti na mokrih in zimskih cestah, Michelinova pnevmatika alpin 6 pa se je najbolje odrezala pri okoljskih lastnostih: ima največjo predvideno dobo trajanja in najnižjo obrabo na testu in je dobro ocenjena tudi z vidika učinkovitosti. Goodyearova pnevmatika ultragrip performance 3 pa se uvršča natanko med obe omenjeni pnevmatiki tako z vidika varnosti kot okoljske uravnoteženosti.
Pnevmatike hankook winter i*cept RS3, dunlop wintersport 5, nokian tyres snowproof 2 in falken eurowinter HS02 so se uvrstile v drugo skupino z oznako priporočljivo, zeetex WH 1000, GT radial winterpro 2 evo, vredestein wintrac in pirelli cinturato winter 2 pa skupino nižje z oceno priporočljivo z omejitvami, saj imajo večje slabosti pri vsaj enem od podmeril varnosti.
"Pnevmatika winrun winter-max A1 WR22 se je na mokri cesti odrezala tako slabo, da je dobila najslabšo oceno slabo za varnost, s tem pa je tudi skupna ocena slaba - kar pomeni, da ne priporočamo njenega nakupa," pa so za najslabše ocenjeno pnevmatiko v tem razredu zapisali pri AMZS.
Da so razlike med omenjenimi pnevmatikami precejšnje, ilustrira že primerjava zaviranja pri 80 kilometrih na uro. Ko avto z najboljšo pnevmatiko že stoji pri miru, se tisti z najslabšo še pelje s skoraj 30 kilometri na uro.
Med 17-palčnimi pnevmatikami je so najboljšo oceno dobile pnevmatike goodyear ultragrip performance 3, dunlop winter sport 5 in vredestein wintrac pro. Razred nižje, z oceno priporočljivo, so se uvrstile semperit speed-grip 5, hankook winter i*cept RS3, continental wintercontact TS 870 P in pirelli cinturato winter 2. Tudi te so z manjšimi pomankljivostmi še vedno zelo varna izbira. Razred nižje, a še vedno priporočljive, so yokohama bluearth winter V906, giti gitiwinter W2 in firestone winterhawk 4, kjer so pomanjkljivosti tako pri varnosti kot okoljskih lastnostih že bolj občutne in se jih morajo morebitni kupci zavedati.
V kategorijo 'priporočljivo z omejitvami' so AMZS in ostali klubi uvrstili modele wintech nemškega (Continentalovega) izdelovalca Viking, južnokorejsko pnevmatiko kumho wintercraft WP52 in tajvansko pnevmatiko maxxis premitra snow WP6.
Kot svarijo pri AMZS pa prste (in denar) stran od pnevmatik z najslabšo oceno "ni priporočljivo". V ta razred so se uvrstile triangle winterX TW401, kenda wintergen 2 KR501 in davanti wintoura +.