Nevarovalna barva

Nekatere živali imajo varovalno barvo, z njo so manj opazne in se tako lažje skrijejo pred plenilci ali približajo svojemu plenu. Najbolj je menda prilagodljiv kameleon, lahko je zelen, rumen, rjav, modrikast ..., skratka s spreminjanjem barve se zlije z okolico. Nekaj podobnega sem v zadnjih dneh opazila v prometu, s tem da barva ni varovala, ampak ogrožala. Prvi primer: pešec v temnih oblačilih, ki se je v mraku napotil čez cesto; voznik pred menoj ga je zaznal zadnji hip. Nekaj dni kasneje v zgodnjih jutranjih urah sprehajalka s kužkom, oblečena v temna oblačila; še dobro, da je imel štirinožni prijatelj belo dlako, ki je vsaj malce pripomogla k vidnosti.

Vozilo, ki vozi s hitrostjo 40 kilometrov na uro, pešca v temnih oblačilih po navedbah Agencije za varnost prometa opazi šele na razdalji 26 metrov, v svetlih oblačilih v oddaljenosti do 38 metrov, medtem ko uporaba kresničke, odsevnih trakov in podobnih predmetov vidnost lahko poveča za okoli sto metrov. Študije tudi kažejo, da bo pešec najverjetneje utrpel »le lažje« poškodbe pri trku z vozilom, ki vozi s hitrostjo okoli 30 kilometrov na uro. Že pri hitrosti 48 kilometrov na uro, opozarja policija, je verjetnost za hujše in smrtne poškodbe 50-odstotna, če vozilo pelje 64 kilometrov na uro, pa je verjetnost za smrtne poškodbe že 90-odstotna.

Največ prometnih nesreč z udeležbo pešcev se zgodi v jesenskih in zimskih mesecih, ko je svetli del dneva znatno krajši in marsikje vidljivost slabša še megla, ceste pa so zaradi vremenskih razmer pogosto spolzke. Pešci lahko s svojim ravnanjem pomembno prispevajo k večji varnosti s pravilnim prečkanjem na označenih mestih, pravilno hojo ob cestišču in uporabo odsevnih predmetov, poudarjajo na policiji in omenjeni agenciji. Odsevni predmeti pravzaprav niso (le) stvar osebne odločitve, pač pa so v primerih, ko pešec ponoči hodi zunaj naselja ali v neosvetljenem naselju, kjer ni pločnika oziroma pešpoti, predpisani z zakonom o pravilih cestnega prometa.

Med preventivno akcijo Bodi viden, bodi previden, ki je potekala, preden smo premaknili uro, so policisti ugotovili več kot tisoč kršitev cestnoprometnih predpisov, ki bi lahko ogrozile varnost pešcev, večino pri njih samih. Najpogosteje so pešci nepravilno prečkali vozišče ali zunaj zaznamovanega prehoda. Kršitve voznikov so bile največkrat povezane z izsiljevanjem prednosti na prehodu za pešce.

Ko se zgodi nesreča, skozi glavo morda šine tudi želja, da bi zavrteli čas nazaj in ravnali drugače, saj je, ne glede na to, kdo je povzročitelj nesreče, teža posledic na ramenih obeh/vseh udeležencev.

×