Novosti v zimski sezoni

Za smučarskotekaške proge na območju Rateč, Planice in Tamarja v novi sezoni velja enotna vstopnica, ki je tudi del vseslovenske tekaške vstopnice. / Foto: Tina Dokl, arhiv Gorenjskega glasa

Novosti v zimski sezoni

Vlaganja v infrastrukturo gorskih in nordijskih centrov ter nabor doživetij so usmerjeni v spodbujanje aktivnega oddiha na prostem skozi vse leto. Na sneg vabijo tudi z enotnimi vozovnicami.

Kope – Združenje slovenskih žičničarjev je pred zimsko sezono skupaj z združenjem Slovenia Outdoor, ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport in Slovensko turistično organizacijo poudarilo pomen vlaganj v gorske centre, razvoja celovitih doživetij in njihove promocije. »Na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport smo v letih 2022 in 2023 z izvedbo štirih razpisov ustvarili enega največjih investicijskih ciklov v zgodovini slovenskega turizma. S 121,3 milijona evrov evropskih in javnih sredstev smo spodbudili kar 278 milijonov evrov naložb v nastanitve, gorske centre in javno turistično infrastrukturo. Posebej ponosni smo na preobrazbo slovenskih gorskih centrov, ki so s 76,5 milijona evrov investicij ter ob podpori ministrstva v višini 55,4 milijona evrov naredili korak v smer sodobnih celoletnih destinacij. Veseli nas, da projekti devetih gorskih centrov že kažejo rezultate – izboljšano ponudbo, večjo privlačnost tako pozimi kot poleti ter uspešno desezonalizacijo v slovenskem turizmu,« je povedala generalna direktorica direktorata za turizem na gospodarskem ministrstvu Dubravka Kalin.

Kot prvi novo zimsko sezono ta konec tedna začenjajo na Kopah, Rogli, Kranjski Gori in Krvavcu, kjer bodo naprave pognali v soboto.

»V gorskih centrih se moramo zavedati, da samo kakovost šteje in da je ta osnova za dobre zgodbe,« je dejal predsednik združenja žičničarjev Boštjan Paradiž. Na podlagi različnih produktov se razvija celoletni turizem, še vedno pa je glavna zimska sezona. Slovenija ima po njegovem mnenju velik potencial na področju smučanja, pri čemer kot ključno vidi razvoj doživetij, ki nadgrajujejo klasičen obisk: od kakovostne kulinarike do bogatega spremljevalnega programa. Letošnje cene vozovnic so malenkost višje kot lani zaradi uskladitve z rastjo stroškov, je pojasnil Paradiž in dodal, da kljub temu ostajajo okoli tretjino nižje kot v tujini.

Med pomembnimi projekti so na dogodku omenili enotno smučarsko vozovnico in akcijo Šolar na smuči, ki otrokom omogoča brezplačno strokovno vodeno doživetje na snegu. Zgodnji stik z zimskimi športi pomembno vpliva na prihodnji razvoj panoge in aktiven življenjski slog mladih, so prepričani na Smučarski zvezi Slovenije, kjer akcijo izvajajo v sodelovanju z ministrstvom za vzgojo in izobraževanje, Zavodom za šport RS Planica in Policijo. Letos bodo gibanje na snegu razširili tudi v mestna okolja. Kot je napovedal predstavnik smučarske zveze Mitja Urbanc, bodo s pomočjo Urbanih snežnih igrišč zimo pripeljali v Ljubljano, Maribor, Celje, Kranj, Škofjo Loko ...

Enotna tekaška vstopnica

K aktivnemu preživljanju prostega časa v zimskih dneh spodbuja tudi enotna vseslovenska vstopnica za tek na smučeh, ki omogoča obisk dvanajstih tekaških centrov, to so: Planica, Pokljuka, Bohinj, Jezersko, Rogla, Soriška planina, Areh, Logarska dolina, Bloke, Medvode - Bonovec, Stanežiče in Velenje. Ob idealnih snežnih razmerah to pomeni dostop do več kot 200 kilometrov urejenih prog, navajajo na združenju Slovenia Outdoor. Direktorica Valerija Pučko je kot pomembno novost v letošnji sezoni poudarila takojšnji spletni nakup vstopnice. »Uporabniki jo lahko kupijo kadarkoli, tudi tik pred odhodom, in jo še isti dan uporabljajo z digitalnim potrdilom. Fizični ramenski trak in identifikacijsko kartico prejmejo po pošti, kar je velika prednost za vse, ki se za tekaško doživetje odločijo spontano.« Do 30. novembra poteka predprodaja, v kateri vstopnica stane 129 evrov za imetnike ramenskega traku in kartice, za izdajo kompleta pa je treba doplačati 10 evrov.

»Vsi tekaški centri vlagajo v zanesljivejše pogoje v času milejših zim – napredno zasneževanje, optimizirano upravljanje snega ter digitalizirano obveščanje,« je še povedala Valerija Pučko. »Planica širi zmogljivosti umetnega zasneževanja in odpira 900 kvadratnih metrov veliko drsališče, Pokljuka nadaljuje snežni depot, Rogla krepi vsebino ponudbe z razširjenimi športnimi, rekreativnimi, velneškimi in gastronomskimi programi ter zaključuje nov obsmučarski program, Areh odpira novi Center Pohorc, Jezersko krepi šolo teka, Logarska dolina posodablja mehanizacijo, Črna na Koroškem gradi regijski center, na Blokah pa izboljšujejo pripravo prog.« Poleg naštetega je dodana vrednost za ljubitelje teka na smučeh snežni semafor, ki prikazuje dnevno aktualne razmere ter dolžino urejenih prog in njihovo odprtost. Dostopen je na spletnih straneh tekaških centrov in Slovenia Outdoor.

Slovenska turistična organizacija se promociji aktualnih zimskih vsebin in doživetij posveča s kampanjo Moja Slovenija, globalno digitalno kampanjo, objavami na kanalih družbenih omrežij in na uradnem turističnem portalu, kjer seznanja tudi s smernicami in priporočili za varen zimski obisk gora.