Po poteh Marca Pola
Foto: Pixabay
Preživljanje poletnega dopusta ob morju marsikoga spodbudi k razmišljanju o nakupu čolna. Dobri poznavalci opozarjajo, da se je pred nakupom treba dobro pozanimati ne le o njegovih lastnostih in ceni, ampak tudi o stroških izpita za vodenje čolna, nakupa prikolice za prevažanje čolna po cesti, priveza v pristanišču, vzdrževanja, zavarovanja, plačila davka …
Kdo je zavezanec za plačilo davka in kolikšna je višina davka? Na finančni upravi pojasnjujejo, da so zavezanci za davek na vodna plovila in dodatni davek od plovil lastniki več kot pet metrov dolgih plovil, pri tem pa ni pomembno, ali je plovilo registrirano v Sloveniji ali v tujini. V primeru nakupa čolna na lizing je zavezanec za plačilo davka lahko tudi uporabnik. Tujci (nerezidenti) so zavezani za plačilo obeh davkov, če je njihovo plovilo vpisano v evidenco plovil v Sloveniji.
Vsi morski čolni z izjemo čolnov, ki so krajši od treh metrov in imajo motor z manj kot 3,7 kilovata moči, morajo biti vpisani v evidenco (vpisnik) morskih čolnov, ki jo vodi uprava za pomorstvo. Če plovilo izpolnjuje pogoje za vpis v evidenco, pa v evidenco ni vpisano, mora davčni zavezanec to sam sporočiti finančni upravi na predpisanem obrazcu. Finančna uprava najpozneje do 28. februarja tekočega leta na podlagi podatkov iz davčne evidence po stanju na dan 1. januar odmeri davek na vodna plovila in dodatni davek. Davčna obveznost je odvisna od dolžine plovila in od kilovata pogonske moči motorja in se znižuje glede na starost plovila. Če je na primer plovilo dolgo od pet do osem metrov, znaša pri osnovnem davku splošna obveznost deset evrov in še 2,5 evra za vsak meter dolžine plovila in 0,5 evra za vsak kilovat moči motorja, pri dodatnem davku pa splošna obveznost dva evra in še pol evra za vsak meter dolžine plovila in 0,10 evra za vsak kilovat moči motorja. Za vsako dopolnjeno leto starosti se davek zniža za pet odstotkov, vendar preostanek davčne obveznosti ne sme biti nižji od 50 odstotkov davka za novo plovilo.