Dotrajano železniško postajo Jesenice in območje ob njej bodo celovito prenovili. Gradnja naj bi trajala dve leti, zaključena mora biti do oktobra 2027. / Foto: Nik Bertoncelj
Prenova na Jesenicah bo dražja
Potem ko se je projekt nadgradnje železniške postaje na Jesenicah z 81 podražil na 170 milijonov evrov, je ministrica Alenka Bratušek naročila tujo revizijo. Ta je zdaj pokazala, da so višje cene projekta povsem upravičene.
Jesenice – Na Jesenicah že vrsto let nestrpno čakajo prenovo železniške postaje in območja ob njej. A če je bila vrednost projekta prvotno ocenjena na 81 milijonov evrov, je kasneje narasla na 137 milijonov evrov, država pa bo zanjo očitno odštela še bistveno več. Na razpis so namreč februarja letos prispele tri ponudbe gradbenih izvajalcev, najugodnejša oddana ponudba pa je znašala 170 milijonov evrov, torej je bila več kot še enkrat višja od prvotne ocenjene vrednosti. Zaradi burnih odzivov tako v javnosti kot v politiki so na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, postopek zadržali in naročili strokovno revizijo v tujini. Izvedli sta jo podjetji IKK Group GmbH ter TÜV SÜD Rail, ugotovitve pa je prejšnji teden v Ljubljani predstavil Franz Lückler, avstrijski strokovnjak s področja železniške in prometne infrastrukture. Kot je poudaril, je bila prvotna projektantska ocena stroškov projekta prenizka. Dejal je, da ponujene cene gradbincev – vse tri so višje od 170 milijonov evrov – ustrezajo razumnim tržnim cenam. Direkciji za infrastrukturo je zato priporočil pogajanja s ponudniki, saj bi lahko vnovična objava razpisa končno ceno še zvišala. Revizija je tudi pokazala, da je projekt potreben in upravičen v načrtovanem obsegu.
Kot je dejala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, bo izsledke revizije zdaj predstavila vladi, zatem pa bodo sprejeli odločitev, kako naprej.
Gradnja naj bi sicer trajala dve leti, začeti pa se mora najkasneje oktobra prihodnje leto, saj je projekt sofinanciran z evropskim denarjem, ki ga je treba porabiti do oktobra 2027.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob tem poudarila: »Če izhajamo iz najnižje prejete ponudbe 170 milijonov evrov z DDV, pri tem pa odštejemo DDV, ki se vrne v proračun, je vrednost projekta 139 milijonov evrov, če pa upoštevamo še 56,5 milijona evrov že odobrenih evropskih sredstev, bi davkoplačevalce logistično vozlišče Jesenice stalo 82,5 milijona evrov.«
Ob tem je poudarila, da gre za mnogo več kot zgolj za nadgradnjo železniške postaje, zato je primernejše ime projekta logistično vozlišče Jesenice.
In kaj vse bodo prenovili za – predvidoma – 170 milijonov evrov? Novo podobo bo dobila sama stavba železniške postaje, vključno s pročeljem, stavbnim pohištvom in streho. Poleg čakalnic bo urejen večnamenski prostor, kjer bo deloval tudi TIC Jesenice, potnikom bodo na voljo sanitarije.
Velika pridobitev za Jesenice bo nov podhod, ki bo povezal severni in južni del mesta in omogočil varnejše prečkanje tirov. Obstoječi podhod pod postajnimi tiri bodo podaljšali, obnovili podvoz Podmežakla in zgradili dve novi stopnišči. Nov bo most čez potok Jesenica, uredili bodo parkirišča.
Železniška proga bo podaljšana do Hrušice, tako bosta nastali dve novi postajališči, in sicer na Plavžu ter na Hrušici. Vlaki bodo torej vožnjo z Jesenic nadaljevali do Hrušice.
Na samem železniškem omrežju bodo obnovili vozno mrežo, signalnovarnostne, telekomunikacijske in elektroenergetske naprave, nadgradili 21 kilometrov novih tirov, obnovili centralno postavljalnico. Nekaj dotrajanih objektov bodo tudi porušili. Za zmanjšanje hrupa bodo postavili 1,8 kilometra protihrupnih ograj.
Na Jesenicah se nadgradnje zelo veselijo, župan Peter Bohinec že ves čas poudarja, da bo poleg drugega projekt povezal severni in južni del mesta, ki ga zdaj ločujejo železniški tiri. Zgradili bodo namreč podhod, velika pridobitev pa bodo tudi nova parkirišča, ki jih v mestu močno primanjkuje. Kot poudarja župan, bo po prenovi mesto zaživelo v novi, sodobni dimenziji. Projekt so že pred poletjem soglasno podprli tudi jeseniški občinski svetniki.