Traktoriste pozivajo k odgovorni vožnji, druge udeležence v prometu pa k strpnosti do njih. / Foto: Tina Dokl

Traktoriste pozivajo k odgovorni vožnji, druge udeležence v prometu pa k strpnosti do njih. / Foto: Tina Dokl

Prometne nesreče z udeležbo traktorjev

Statistika prometnih nesreč z udeležbo traktorjev je po navedbah Agencije za varnost prometa skrb vzbujajoča. Vsako leto beležijo okoli 148 nesreč, od tega je v zadnjih petih letih življenje izgubilo 9 voznikov traktorjev, 20 jih je bilo hudo poškodovanih, 72 lažje.

Kranj – V Sloveniji je registriranih več kot 119 tisoč traktorjev, kar pomeni povprečno 1,8 traktorja na kmetijsko gospodarstvo. Poseben izziv predstavlja povprečna starost traktorjev, ki znaša okoli 25 let, poleg tega so v uporabi še številni neregistrirani, starejši traktorji, ki pogosto nimajo kabine ali varnostnega loka. »Takšni stroji so ob morebitnem prevračanju izjemno nevarni in povečujejo tveganje tako na cesti kot na terenu. Zato so tehnična brezhibnost, vzdrževanje in redni tehnični pregledi bistvenega pomena,« je na nedavnem dogodku za večjo varnost voznikov traktorjev, ki je potekal v Novem mestu, dejala Simona Felser, direktorica Agencije za varnost prometa.

Ob tem je opozorila, da najpomembnejši dejavnik pri vseh prometnih nesrečah ostaja človeški faktor, hkrati pa poudarila, da tudi za voznike traktorjev veljajo obvezno pripenjanje z varnostnim pasom, prepoved vožnje pod vplivom alkohola ali drugih psihoaktivnih snovi ter uporabe mobilnega telefona med vožnjo. Letos se je sicer do konca avgusta zgodilo že 108 prometnih nesreč z udeležbo traktorjev, pri čemer so bili trije traktoristi hudo poškodovani, 13 pa lažje. »Ti podatki zajemajo zgolj nesreče na cestah, vendar ne smemo pozabiti tudi na delovne nesreče na poljih, njivah in v gozdovih, ki so pogosto prav tako usodne,« so dodali na agenciji.

Kot sta na dogodku pojasnila trener varne vožnje Danijel Granda in strokovni sodelavec za tehnične preglede Janez Tomc iz AMZS, morajo biti traktorski priključki zavarovani oziroma ustrezno označeni z dopolnilnimi znaki za počasna vozila, označbami za priključke nad širino 2,55 metra, dodatnimi ogledali in delovnimi lučmi. Te table so po zakonu obvezne.

Lani je bilo opravljenih 112.863 tehničnih pregledov traktorjev. Večina se zaradi specifike tovrstnih vozil opravi na terenu. »To v praksi pomeni, da morajo organizacije, ki izvajajo tehnične preglede traktorjev na terenu, teh je 106, za te lokacije izpolnjevati posebne pogoje, lokacije in termine pa morajo priglasiti Agenciji za varnost prometa. Imetnik traktorja lahko izbira med trenutno 1.307 veljavnimi lokacijami za opravljanje tehničnega pregleda na terenu,« so pojasnili.