/ Foto: Pixabay

Fotografija je simbolična. / Foto: Pixabay

Spletno prodajo končali z izgubo

Kranjski in radovljiški policisti so v začetku tedna obravnavali tri skoraj identične spletne prevare.

Kranj, Radovljica – V vseh treh primerih so oškodovanci objavili oglas o prodaji artiklov. Za nakup so se po navedbah kranjske policijske uprave zanimale neznane osebe, ki so jih kontaktirale po eni izmed spletnih aplikacij. Domnevni kupci so prodajalcem predlagali, da bi artikle pri njih prevzela kurirska služba, obenem pa so jim poslali obrazec, v katerega so oškodovanci vnesli svoje občutljive bančne podatke in potrdili transakcijo o prejemu kupnine za prodajani artikel.

Kasneje so vsi trije ugotovili, da na bančne račune niso prejeli kupnine, temveč je z njih izginil denar – v prvem primeru več kot 900 evrov, v drugem dobrih 750, v tretjem pa nekaj več kot 650 evrov. V enem primeru je šlo za prodajo pnevmatik, v dveh za čevlje. Policisti v vseh treh primerih zbirajo obvestila in bodo o ugotovitvah obvestili pristojno tožilstvo.

Policija znova opozarja, naj bodo ljudje pri ravnanju z osebnimi in bančnimi podatki izjemno previdni ter jih nikomur ne posredujejo, dokler se ne prepričajo o varnosti. »Ne nasedajte klicateljem in ne potrjujete nobenih povezav, ki jih dobite po elektronski pošti ali v obliki drugih sporočil, SMS,« so poudarili na kranjski policiji.

Zlorabe lahko prepreči le vsak posameznik sam – tako, da ne odgovarja na sumljiva sporočila, ne potrjuje povezav in ne posreduje osebnih podatkov. Takšna sporočila preprosto izbrišite ali pošiljatelja blokirajte. Pred vsakim ukrepom se najprej prepričajte, da je zadeva resnična in varna.