klavirski recital Tatjana Ognjanovič Radovljiška graščina Radovljica / Foto: Tina Dokl

Pianistka Tatjana Ognjanovič je prejšnji četrtek po dolgem času spet nastopila na Gorenjskem. / Foto: Tina Dokl

Tekmovanja in odličen koncertni program

Zmagovalec šestega mednarodnega klavirskega tekmovanja pianistov v Radovljici je Italijan Alessandro Artese, občinstvo pa je posebej navdušil koncert Tatjane Ognjanovič, vrhunske solistke in profesorice, ki je bila tudi ena od žirantk preteklih tekmovanj.

Radovljica – Prejšnji teden je v Baročni dvorani Radovljiške graščine potekalo mednarodno tekmovanje pianistov, ki ga že šesto leto zapored organizira Kulturno-umetniško društvo La Casa de Kamna. Kot je povedala Ana Cecilia Prenz Kopušar, predsednica društva, pianisti v Radovljico radi prihajajo zaradi visokega nivoja tekmovanja in tudi zaradi mesta, v katerem imajo odlične pogoje za delo in bivanje.

Letošnje tekmovanje, ki se ga je udeležilo 23 pianistov z različnih koncev sveta – Kitajske, Japonske, ZDA, Italije in držav z območja nekdanje Jugoslavije – se je začelo s koncertom ob odprtju lanskoletnega zmagovalca, italijansko-albanskega pianista Rubena Xhaferia in Godalnega orkestra Furlanije - Julijske krajine, zaključilo pa s slavnostnim koncertom zmagovalcev letošnjega tekmovanja. Prvo nagrado, nagrado mesto Radovljica, je po odločitvi mednarodne žirije tokrat prejel italijanski pianist Alessandro Artese, tudi dobitnik posebne nagrade Filippo Trevisan, drugo Srb Pavle Krstić, tretjo pa sta si razdelila Slovenec Filip Križnik in Hrvat Silvestar Pulić. Posebno nagrado za najbolj perspektivnega pianista je prejel Lian Pucihar.

Prav vsako leto je del prireditve tudi koncert enega od vrhunskih pianistov, nekdanjih članov mednarodne žirije. Tokrat je v Baročni dvorani Radovljiške graščine nastopila Tatjana Ognjanovič, solistka in profesorica, katere repertoar sega od baroka do najsodobnejše glasbe, vključno s krstnimi izvedbami slovenskih skladateljev. Koncertna pot je pianistko, ki ima družinske korenine v Kropi, vodila po Evropi, od Portugalske do Rusije, po Daljnem vzhodu in ZDA.

Na radovljiškem recitalu se je predstavila s programom preprostega naslova Adagio, a globoke in intenzivne vsebine, v okviru katerega je poslušalce navdušila z vrhunskimi izvedbami del Mozarta, Debussyja, Messiaena, Bacha, Schönberga, Liszta in Chopina. Občinstvo v polni dvorani je uro in pol trajajoči koncert spremljalo z intenzivno, neprekinjeno pozornostjo od prvega tona do zadnjega takta.

»Današnji program sem imela v mislih že dolgo. Nastal je kot nekakšen kontrast današnjemu času, v katerem neprestano hitimo, razmišljamo o tem, kako učinkoviti in produktivni moramo biti, kako je vsako delo treba opraviti takoj in v najkrajšem času ... V glasbenem svetu, v svetu interpretacije klasičnih del, je zelo močna fascinacija z virtuoznostjo, ki si pogosto podredi vse druge vidike umetniškega dela. Prav od slednjega sem se želela umakniti, ob tem, da je program seveda absolutno zamišljen zelo resno in skrbno. Vesela sem, da sem ga lahko uresničila,« je po koncertu povedala Tatjana Ognjanovič.

»Lepo je bilo nastopiti v Radovljici, kjer je bilo med občinstvom tudi veliko mojih domačih, se priporočam za še kakšno vabilo,« je ob tem z nasmehom na obrazu dodala pianistka, sicer hči v Kropi rojene operne solistke Zlate Gašperšič Ognjanović. Njen stric, zborovodja, skladatelj in častni občan Radovljice Egi Gašperšič, pa je koncert slikovito povzel v dveh besedah: klavirska meditacija.