Šolski avtobusni prevoz Jesenice, OŠ Toneta Čufarja Jesenice, avtobusna postaja ZD Jesenice / Foto: Nik Bertoncelj

Težave z organizacijo javnih prevozov, tudi šolarjev, kljub dogovarjanju in nekaterim izboljšavam še ostajajo. / Foto: Nik Bertoncelj

Težave s prevozi ostajajo

Župani zgornjegorenjskih občin so tokratno redno mesečno srečanje spet posvetili problematiki javnih in šolskih prevozov.

Radovljica – Rednega srečanja, ki ga je tokrat gostila Radovljica, se je udeležil tudi predstavnik Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa.

»Res je presenetljivo, koliko časa je potrebnega za ureditev sinergije med javnimi in šolskimi prevozi,« je ocenila Eva Štravs Podlogar, direktorica Razvojne agencije Zgornje Gorenjske, ki skrbi za koordinacijo srečanj županov. Pojasnila je, da župani še vedno poročajo o vsakodnevnih težavah, s katerimi se srečujejo občani, med drugim na primer o omejitvi, na kateri avtobus šolarji sploh smejo iti in na katerega ne.

Na koordinaciji so župani izrazili željo, da bi se vsi pristojni dogovorili tako glede problematike linij kot glede finančnih okvirov šolskih in mestnih prevozov, ki bi bili za lokalne skupnosti še sprejemljivi.

Že konec poletja smo poročali o izjemnem porastu cen avtobusnih prevozov za šolarje, ki jih občinam, po zakonu plačnicam, letos zaračunava ponudnik storitev. Samo v Radovljici so tako na primer s predlanskih slabih tristo tisoč evrov lani narasli na šeststo in letos na več kot milijon in pol evrov. Ob tem se uporabniki javnega potniškega prometa srečujejo še z voznimi redi, ki niso prilagojeni njihovim potrebam, ter prepolnimi avtobusi na eni strani, po drugi pa občine sofinancirajo prevoze tako rekoč praznih avtobusov na relacijah, kjer potnikov ni. Tudi zato so župani v sredo na svojo redno mesečno koordinacijo povabili predstavnika Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa.

Kot je po srečanju povedal župan Bohinja Jože Sodja, je zmeda glede medkrajevnih linijskih in šolskih prevozov, ki je nastala ob začetku šolskega leta, po dveh mesecih še vedno velika. »Zadeve se sicer nekoliko popravljajo, ampak smo še daleč od tega, da bi bile urejene ali umirjene,« je poudaril.

Pojasnil je, da se nekatere linije tako rekoč sočasno izvajajo v okviru javnih medkrajevnih in v okviru šolskih prevozov, ob tem pa se v zadnjem času dogaja tudi, da se tam, kjer je organiziran šolski prevoz, redni celo ukinja. Sodja je v zvezi s tem prepričan, da bi država morala potegniti črto in poskrbeti za integracijo, ne pa da se prevozi, ki so za občino že sicer zelo dragi, podvajajo.

Župani so bili po pogovorih sicer zadovoljni z obljubo, da se bodo v kratkem sestali s pristojnimi, podjetjem Arriva in Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa ter predstavniki lokalnih skupnosti in šol, ki imajo podatke, koliko otrok potrebuje posamezne povezave in ob katerih urah, je povedal gorjanski župan Peter Torkar.

Ob tem je zadovoljen tudi, da jim je v Gorjah že uspelo rešiti največje težave srednješolcev in si ponovno izboriti ukinjeno linijo čez Kočno na Jesenice.

»Res je nepojmljivo, da tega ni mogoče presekati, urediti in se dogovoriti,« je poudarila tudi direktorica razvojne agencije Eva Štravs Podlogar in dodala, da so na koordinaciji izrazili željo, da bi se vsi pristojni dogovorili tako glede problematike linij kot glede finančnih okvirov šolskih in mestnih prevozov, ki bi bili za lokalne skupnosti še sprejemljivi.

Tudi župan Radovljice Ciril Globočnik pričakuje, da se bodo po letošnjem kaotičnem septembru zadeve uredile vsaj do začetka naslednjega šolskega leta. Pri tem bo, kot pravi, ključen finančni okvir, saj se šolski prevozi iz leta v leto tako dražijo, da občine tega stroška ne bodo več zmogle.