Čakanje na prost sedež na avtobusu je na relaciji Kranj–Ljubljana po mnenju naše bralke premnogokrat predolgo. / Foto: Primož Pičulin

Čakanje na prost sedež na avtobusu je na relaciji Kranj–Ljubljana po mnenju naše bralke premnogokrat predolgo. / Foto: Primož Pičulin

Težave z avtobusnimi prevozi

V zadnjem času smo od naših bralcev dobili več vprašanj v zvezi z zamudami in neustavljanji Arrivinih avtobusov na posameznih postajališčih na Gorenjskem ter tudi o ukinitvah posameznih avtobusnih linij.

Kranj – »Vztrajno se dogajajo zamude, česar si ljudje v službah ne moremo privoščiti, prav tako se dogaja, da zaradi domnevne 'zasedenosti' avtobus na postaji sploh ne ustavi, ampak se pelje kar naprej. Kako je možno, da ni urejen sistem aktualiziranja prevoza, da uporabnik ne čaka zaman na postaji, potem pa ga še ne spustijo gor,« nam je napisala ena od bralk. »Na relaciji Kranj–Ljubljana dnevno izvedemo 85 voženj, prvi odhod avtobusa je ob 4.25, zadnji pa ob 23.10. Ker se je v preteklosti pojavljalo večje povpraševanje na tej liniji, smo avtobusno povezavo še okrepili. Avtobusni odhodi so po novi koncesijski pogodbi, ki velja od 1. julija 2024, skladno z določili naročnika v povprečju načrtovani vsakih 15 minut, potnikom pa so na voljo avtobusi z največjo možno kapaciteto. Na tej liniji se občasno še pojavlja povečano število potnikov, pri čemer je številčnost nestalna, nepredvidljiva in odvisna od različnih dejavnikov, tudi od vremena,« pojasnjujejo na Arrivi.

Podražitev in ukinitev

»Zadnji avtobus, ki pelje iz Ljubljane do Kranja, so podražili za skoraj en evro,« nadaljuje naša bralka. S tem, da so imeli včasih zadnjo vožnjo – in to tako z vlakom kot avtobusom – okrog polnoči. »Cenovno politiko v novem koncesijskem obdobju v celoti določa Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP). DUJPP je v upravljanje v celoti prevzela tudi vsa prodajna mesta. Skladno s cenovno politiko naročnika se v novem koncesijskem obdobju, ki velja od 1. julija 2024, cena vozovnice oblikuje glede na dolžino poti oziroma po kilometru. Ob nakupu vozovnice na avtobusu se cena vozovnice obračuna po kilometru, ob nakupu na spletu ali v predprodaji pa se zaračuna najnižja možna cena za določeno relacijo. O tem vsi izvajalci prevozov skladno z zahtevo naročnika potnike obveščamo z enotnim obvestilom na spletnih straneh,« so pojasnili na Arrivi. Naši bralki se je tudi pripetilo, da avtobus na postaji na Laborah v smeri Ljubljane ni ustavil. »V primeru, da potniki posredujejo kakršno koli pritožbo, vse okoliščine preverimo in potnikom zagotovimo odgovore. Bralkin primer smo preverili v oddelku prometa, kjer so opravili pogovor z voznikom in ga opozorili na dosledno izvajanje prometa v skladu z voznim redom. Za neprijetno izkušnjo se potnici še enkrat opravičujemo,« so še zapisali v Arrivi.

Čakajo, a ne dočakajo

»Oh, ti prevozi Kranj–Ljub­ljana in ubogi dijaki, študenti. Ki čakajo in čakajo na postajah, gledajo na vozne rede in upajo, da pridejo pravočasno na predavanja. Kar uspe le redko, četudi čakajo na postajah po debelo uro in je predvideni čas potovanja iz Kranja do Ljubljane do dve uri,« pa opaža naša bralka Marjeta. »Sistem nakupa in uporabe vozovnic, cenovno politiko in standarde ter vozne rede javnega potniškega prometa določa naročnik, DUJPP. Družba Arriva je eden od izvajalcev medkrajevnih prevozov in jih izvaja v skladu s sklenjeno koncesijsko pogodbo z DUJPP, ki velja od 1. julija 2024, in v skladu z dogovorjenimi oz. določenimi voznimi redi in linijami,« so na opažanje naše bralke odgovorili v Arrivi. »Prizadevamo si zagotoviti uporabnikom čim bolj prijazno izkušnjo javnega prevoza. V primeru, da na določeni liniji zaznamo potrebe po spremembah, vzpostavimo prilagoditve in o tem obvestimo naročnika – DUJPP. Ves čas si ob sodelovanju z naročnikom prizadevamo odgovarjati na potrebe potnikov in uvajati potrebne prilagoditve v najkrajšem možnem času,« so še dodali.