Robert Gril, vodja sektorja za voznike in vozniške izpite na Javni agenciji RS za varnost prometa / Foto: Nik Bertoncelj
Robert Gril, vodja sektorja za voznike in vozniške izpite na Javni agenciji RS za varnost prometa / Foto: Nik Bertoncelj
Trije meseci do glavne vožnje
Čakalna doba za opravljanje vozniškega izpita na Gorenjskem znaša tri mesece, kar je največ v državi. Težave se vlečejo še iz časa pandemije, ko je bilo opravljanje glavne izpitne vožnje prepovedano.
Bled – Bojan Borišek, strokovni vodja šole vožnje K&D, je na zadnji koordinaciji županov Zgornje Gorenjske, ki je potekala na Bledu, pojasnil, da morajo kandidati po zaključenem programu usposabljanja na Gorenjskem čakati več kot tri mesece na izpitno vožnjo. V vmesnem času se številni kandidati odločijo za spremljevalca, kar po Boriškovih besedah ni nujno najbolje, poleg tega pa dolge čakalne dobe prinašajo kar nekaj slabe volje in vplivajo tudi na uspešnost opravljanja izpitov.
Robert Gril, vodja sektorja za voznike in vozniške izpite na Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP), je razložil, da se težave s čakalnimi dobami vlečejo še iz časa pandemije, ko so bile izpitne vožnje prepovedane. Danes še vedno ni mogoče doseči normalizacije v tem segmentu, saj so se zaradi preteklega zastoja kandidati v številnih regijah »nakopičili« in potrebujejo več ocenjevalcev, da bi lahko obvladali trenutni obseg izpitov. Čakalna doba je po Grilovih besedah na območju 2, ki zajema izpitne centre Ljubljana, Kranj, Domžale in Jesenice, najdaljša, nekoliko krajša je na območju Ptuja in Maribora, drugod po državi pa se giblje okoli enega meseca. Pričakujejo tudi, da se bo čakalna doba v prihodnjih, toplejših mesecih še nekoliko podaljšala, saj se bo povečalo število kandidatov za opravljanje izpita za motorna kolesa.
Gril je opozoril, da bi bila rešitev te težave lahko v povečanju števila ocenjevalcev. Na nacionalni ravni trenutno deluje 60 ocenjevalcev, od tega le 18 v najbolj obremenjenem območju Gorenjske, kar je premalo za hitro in učinkovito obvladovanje velikega števila izpitov. Na dolgi rok bi bilo za celotno Slovenijo treba zaposliti od 10 do 15 dodatnih ocenjevalcev, da bi se čakalne dobe bistveno skrajšale. »Smo del javne uprave in znotraj našega kadrovskega načrta, ki ga določa država, imamo delovna mesta popolnjena,« je še pojasnil. Čeprav je AVP v skladu z državnim kadrovskim načrtom zapolnila delovna mesta, Gril meni, da ni dovolj samo povečanje števila zaposlitev, ampak da je treba tudi povečati plače ocenjevalcev. Trenutno je namreč težko pritegniti strokovno usposobljene kadre, saj so plače v šolah vožnje pogosto višje, kar vodi k iskanju priložnosti zunaj javne uprave.
Župani so se strinjali, da so dolge čakalne dobe problematične, in so se odločili, da bodo v prihodnjih dneh poslali dopis ministrstvu za infrastrukturo s prošnjo za povečanje kadrovskega načrta na AVP in za ustrezno plačilo ocenjevalcev. »Če narediš prakso na terenu in potem čakaš tri mesece na izpitno vožnjo, je tako, kot bi se nekdo učil za maturo in jo šel pisat šele po treh mesecih,« je trenutno stanje opisal župan Občine Bled Anton Mežan.