Med letošnjo Railpolovo akcijo so preverjali predvsem kršitve, povezane z nedovoljenim prehajanjem železniške proge. / Foto: arhiv Policije

Med letošnjo Railpolovo akcijo so preverjali predvsem kršitve, povezane z nedovoljenim prehajanjem železniške proge. / Foto: arhiv Policije

V Railpolovi akciji odkrili več kršitev

V tednu aktivnosti za večjo varnost v železniškem prometu so policisti skupaj s predstavniki Slovenskih železnic po vsej državi poostreno nadzirali prehajanje čez železniške proge in obnašanje na vlakih.

Kranj – Med enotedenskim nadzorom, ki je potekal konec septembra, so policisti in nadzorniki Slovenskih železnic na 377 železniških prehodih kontrolirali 96 pešcev, 30 kolesarjev in 70 voznikov drugih vozil. Pri tem so odkrili 35 kršitev, ko so osebe prečkale tire na prepovedanih mestih. V sedmih primerih so izrekli opozorilo, medtem ko so zoper 14 kršiteljev podali predlog pristojnemu prekrškovnemu organu. Opravili so tudi 29 pregledov kritičnih točk na železnici, kot so predori in mostovi.

Še vedno veliko kršitev

Preventivna akcija je potekala pod okriljem Railpolove delovne skupine za preiskovanje železniških nesreč in dogodkov. Kot so pojasnili na policiji, je bila namenjena dvigu varnostne kulture pri obnašanju na vlakih in prečkanju železniških prehodov ter izboljšanju splošne varnosti v železniškem prometu, saj je kljub vsem opozorilom še vedno veliko kršitev. »Zavedati se je treba, da je zavorna pot vlaka dolga. V cestnem križišču se lahko izsiljevanje prednosti konča brez hujših posledic, na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo pa je to zelo redko, saj se vlak, ki trči v vozilo, velikokrat ustavi šele po več sto metrih,« so opozorili na policiji.

Dodali so, da je nevarnost prisotna tudi pri preveč rutinskem prečkanju tirov, kar je pogosto opaziti pri lokalnih prebivalcih. »Posebno nevarni so prehodi brez zapornic ali svetlobnih znakov ob zmanjšani vidljivosti. Voznikom zato svetujemo, naj ob zmanjšani vidljivosti ali preglednosti ob zaustavitvi vozila odprejo okna. Če bližajočega se vlaka ne vidijo, ga lahko vsaj slišijo.«

Nepremišljeno ravnanje

Pri nesrečah na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo policisti ugotavljajo, da k nepremišljenemu ravnanju voznikov prispevajo različni dejavniki, od megle in slabega vremena do sončne bleščavosti, ki zmanjšujejo preglednost. »Žal se nesreče dogajajo tudi na prehodih, ki so pravilno zavarovani s svetlobnimi signali, polzapornicami ali celo zapornicami. V takšnem primeru za ravnanje voznikov ni nobenega opravičila, posebno če kljub prepovedi zapeljejo čez tire,« so poudarili na policiji.

Pojasnili so še, da vozniki polzapornice največkrat obvozijo, pri spuščajočih se zapornicah pritisnejo na plin in zapeljejo pod njimi ali speljejo že pri dvigajočih se oziroma dvignjenih zapornicah, čeprav svetlobna signalizacija še vedno prepoveduje prečkanje. »Posledice takšnih nesreč so navadno izjemno hude,« so opozorili. V letošnji Railpolovi akciji je sodelovalo 791 policistov.