Sistem Prostofer temelji tudi na zaupanju, saj gre za ranljivo skupino uporabnikov. / Foto: Simon Šubic
Sistem Prostofer temelji tudi na zaupanju, saj gre za ranljivo skupino uporabnikov. / Foto: Simon Šubic
Večjih zlorab ne beležijo
V Kranju izvajajo projekt Prostofer že dobra štiri leta. Doslej večjih zlorab brezplačnih prevozov s strani uporabnikov niso zabeležili.
Kranj – V Kranju od začetka izvajanja projekta Prostofer – od septembra 2021 – še niso zabeležili večjih zlorab ali sistematičnih kršitev pravil glede koriščenja brezplačnih prevozov, so v mestni upravi odgovorili na vprašanje kranjske mestne svetnice Vlaste Sagadin (NSi) glede morebitnih zlorab storitve. Kot je dejala, je slišala več izjav voznikov, da si starejši občani naročajo brezplačne prevoze za obisk trgovin, pokopališča, frizerja in podobno, kar ni povezano z namenom prostofer-prevozov. »Vemo pa, da imamo brezplačen avtobusni prevoz. Ali se zlorabe sankcionirajo oziroma se storitev lahko zavrne?« je vprašala.
Upravičenci do brezplačnega prevoza Prostofer so starejši in invalidi ter socialno ogroženi občani s stalnim prebivališčem v Mestni občini Kranj, ki so starejši od 65 let. V mestni upravi pojasnjujejo, da uporabniki lahko brezplačne prevoze koristijo za obisk zdravnika, lekarne, javnih ustanov (npr. centra za socialno delo, upravne enote ali občine), dnevnih centrov za starejše in invalide ter drugih medgeneracijskih programov in druge nujne storitve, potrebne za ohranjanje zdravja. Prav tako lahko enkrat mesečno in če je vozilo prosto, prevoz koristijo tudi za nujen obisk trgovine, pošte, banke ali pokopališča.
»Ker gre za ranljivo skupino uporabnikov, sistem temelji tudi na zaupanju. Kljub temu klicni center pri vsakem naročilu preverja, ali je namen prevoza skladen s pravili projekta,« so pojasnili. Letos so sicer v klicnem centru doslej zavrnili 21 prevozov, ker so bili želeni termini že zasedeni, 121 prevozov pa so odpovedali uporabniki sami zaradi bolezni, odpovedi pregleda, prenaročitve na drug termin oziroma ker prevoza niso več potrebovali.
»Od začetka izvajanja projekta do danes ne beležimo večjih zlorab ali sistematičnih kršitev pravil. V primerih, ko nas voznice ali vozniki obvestijo o morebitnem izkoriščanju, zadevo preverimo in po potrebi sprejmemo ustrezne ukrepe. Tako smo v enem primeru uporabnici zaradi ponavljajoče se neustrezne rabe omejili koriščenje storitve na največ dva prevoza na mesec,« so še pojasnili.