Zagovornik načela enakosti je opozoril na deloma diskriminatorno ureditev državnega štipendiranja dijakov. Fotografija je simbolična. / Foto: arhiv Gorenjskega glasa
Zagovornik načela enakosti je opozoril na deloma diskriminatorno ureditev državnega štipendiranja dijakov. Fotografija je simbolična. / Foto: arhiv Gorenjskega glasa
Za odpravo diskriminacije pri štipendijah
Zagovornik načela enakosti je pristojnemu ministrstvu priporočil spremembo zakonodaje, ki bo upoštevala posebnost maturitetnih tečajev kot bistvenih za prehod na višjo raven izobraževanja.
Ljubljana – Ureditev državnega štipendiranja dijakov je po oceni zagovornika načela enakosti deloma diskriminatorna. »Ko se namreč dijak z državno štipendijo odloči, da bi opravil maturitetni tečaj in pristopil k splošni maturi, mu za to dodatno leto izobraževanja državna štipendija ne pripada,« je opozoril in dodal, da omenjena ureditev pomeni neupravičeno slabšo obravnavo dijakov s slabšim premoženjskim stanjem pri pridobivanju izobrazbe. Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je priporočil, naj zaznano diskriminatorno obravnavo odpravi.
Za to se je odločil na podlagi prijave posredne diskriminacije, ko je dijakinja, prejemnica državne štipendije, ki je že zaključila poklicno izobraževanje, zaprosila za nadaljnje prejemanje štipendije v času maturitetnega tečaja. »Za maturitetni tečaj se je odločila, ker je to pogoj za pristop k splošni maturi, opravljena splošna matura pa pogoj za vpis na želeni visokošolski program,« je pojasnil zagovornik. Njeni prošnji niso ugodili, saj zakon o štipendiranju določa, da se štipendija ne more dodeliti za izobraževalni program na ravni izobraževanja, ki je enaka ali nižja od ravni, ki jo je vlagatelj prošnje že dosegel. Dijakinja pa je z opravljeno poklicno maturo že dosegla enako, peto stopnjo izobrazbe, kot bi jo z opravljenim maturitetnim tečajem in splošno maturo.
»Zagovornik je v postopku ocene diskriminatornosti presojal, ali je takšna ureditev skladna s prepovedjo diskriminacije ali pa bi jo bilo treba spremeniti zaradi zagotavljanja enake obravnave in enakih možnosti dijakov s slabšim premoženjskim stanjem pri izobraževanju,« je sporočil. Ugotovil je, da se v tem primeru ne upoštevajo posebnosti maturitetnega tečaja kot priprave na nadaljnje izobraževanje. Ocenil je, da so zaradi omenjene ureditve dijaki iz socialno šibkih družin in že opravljeno poklicno maturo, ki bi radi prek maturitetnega tečaja pristopili tudi k splošni maturi, v slabšem položaju od dijakov z boljšim finančnim položajem, saj jih država v tem ključnem obdobju finančno ne podpira. »Posledično nimajo enakih dejanskih možnosti za nadaljevanje izobraževanja in dosego višje izobrazbe.«
Ministrstvu za delo je zato zagovornik priporočil, naj zaznano diskriminatorno obravnavo odpravi. Priporočil je, naj bo maturitetni tečaj izrecno uvrščen med izobraževalne programe, pri katerih so dijaki lahko še naprej upravičeni do državne štipendije, čeprav so predhodno že pridobili enako stopnjo izobrazbe, kot jo bodo z opravljeno splošno maturo.