Direktorica festivala Maja Sever je podeljevala nagrade zlato jabolko / Foto: Matic Zorman

Direktorica festivala Maja Sever je podeljevala nagrade zlato jabolko / Foto: Matic Zorman

Zaključek Kraffta, večer za zlata jabolka

S podelitvijo nagrad zlato jabolko se je v petek zvečer zaključil letošnji Kranjski igralski filmski festival Krafft. Velika nagrada igralskemu ansamblu filma Zadnja simfonija, posebna omemba slovenski debitantki Jari Sofiji Ostan.

Kranj – Tako kot v preteklih letih se je tudi letošnja, peta edicija Kraffta zaključila s podelitvijo nagrad zlato jabolko, o katerih je po ogledu desetih filmov v tekmovalnem programu odločala mednarodna žirija v sestavi Katarina Čas, Primož Pirnat in Maurilio Mangano. Zaključni večer v Layerjevi hiši je bil tako v celoti posvečen igralcem in igralkam, ki s svojo prezenco in predanostjo sooblikujejo filmske svetove.

Zlato jabolko grand prix za izjemen umetniški dosežek je pripadlo igralski zasedbi filma Zadnja simfonija (Dying) režiserja Matthiasa Glasnerja. Film razpira razpoke med člani razsute družine, njegovi igralci pa – kot je zapisala žirija – »ustvarijo izjemno zadržane in niansirane interpretacije, ki z brezhibno umirjenostjo razgrnejo čustveno napetost in razdaljo med liki«. V ospredje stopajo Corinna Harfouch, Hans-Uwe Bauer, Lars Eidinger, Lilith Stangenberg in Robert Gwidsek, a nagrada je posvečena celotnemu ansamblu.

Žirija je v nadaljevanju podelila še tri zlata jabolka za posebne igralske dosežke. Namenila ga je Leonie Benesch za vlogo nočne medicinske sestre v filmu Junakinja (Late Shift). Njena interpretacija, ki jo zaznamujeta subtilnost in preciznost, po mnenju žirije izstopa kot »ujetje tihe moči, empatije in notranje napetosti negovalke, ki jo sistem potiska na rob, a kljub temu skuša pomagati po svojih močeh«.

Nagrado je prejel tudi Adam Bessa za vlogo v filmu Sled duhov (Ghost Trail), v katerem upodobi sirskega moškega, ki sledi sledem svojega mučitelja. Njegova interpretacija je izrisana skozi tišino, napetost in potlačena čustva, ki jih izraža brez besed. Tretje zlato jabolko si je prislužil Hao Qin za vlogo Jianga Chena v filmu Nedokončan film (An Unfinished Film). Qin z zadržano in resnično igro upodobi znanega igralca, ki v času začetka pandemije znova stopi pred kamero. Njegova prisotnost je tako avtentična, da – kot poudarja žirija – »gledalec ne ve več, ali gleda fikcijo ali dokumentarec«.

Za prihodnost slovenskega filma

Žirija pa je letos podelila tudi posebno omembo. Prejela jo je Jara Sofija Ostan, ki je debitirala v vlogi Lucije v filmu Kaj ti je deklica (Little Trouble Girls) režiserke Urške Djukić. »Jara upodobi dekle na pragu ženskosti, ki išče pot skozi megleno pokrajino identitete, želje in potrebe po pripadnosti. Njena igra združuje čustveno inteligenco in zadržanost, čustva se skozi njo gibljejo z graciozno pretočnostjo – včasih jih sproža svet okoli nje, včasih njene notranje spremembe. Igralska kreacija Jare Sofije Ostan spaja čustveno inteligenco in zadržanost obenem ter napoveduje razcvet obetavne mlade igralke,« preberemo v obrazložitvi. Mlada igralka, letošnja maturantka, pa je ob tem povedala: »To je zelo poseben večer zame, saj je moja prva taka omemba in jo vzamem kot nagrado, kar je še posebej lepo, pa je to v rojstnem mestu moje mami. Zahvaljujem se žiriji za to posebno omembo in tudi celotni ekipi filma, ki mi je bila kot druga družina in me je vsak dan spodbujala. Enako velja za režiserko Urško, ki me je vodila in spodbujala skozi celoten proces, in za mojo mami, ki je poskrbela, da sem do tega filma sploh prišla.«

Na Krafftu sta bili podeljeni tudi dve nagradi za izstopajoče dosežke v študentskih igranih filmih. O nagrajencih je odločala tričlanska žirija, ki so jo sestavljali igralca Saša Tabaković in Primož Bezjak ter lanskoletna nagrajenka Diana Kolenc. Nagrado za najboljšo igro v študentskem filmu si je prislužila Kaja Petrovič za vlogo v filmu Črepinje so za srečo režiserja Mihe Dragana. Nagrada za najboljšo režijo igralca v študentskem filmu pa je šla v roke Matica Štamcarja za film Trnek.

Ob zaključku je direktorica festivala Maja Sever povedala: »Peti Krafft je bil vse prej kot samoumeven. Pripravljali smo ga v razmerah, ki so nam večkrat nastavljale ogledalo – od prostorske stiske do vsakodnevnih organizacijskih izzivov. A prav zato sem še toliko bolj ponosna, da nam je uspelo ohraniti jasen fokus, zgraditi vsebinsko celoto, okrepiti mednarodne povezave in – kar je najpomembnejše – ustvariti prostor, kjer se igralci in igralke resnično srečajo z občinstvom. Jubilej nas ni utrudil, ampak utrdil.« Strokovni program festivala se bo že konec avgusta in v septembru nadaljeval v Ljubljani.