Idejni prikaz novega vstopnega portala na Hrušici. Proga bo po novem le še enotirna. / vir: DRSI

Železniški predor bo obnovilo avstrijsko podjetje

Poleg pravkar potekajoče izgradnje druge cevi avtocestnega predora Karavanke so na Hrušici pred začetkom varnostno-tehnične nadgradnje železniškega predora Karavanke. Tokrat bo izvajalec gradbenih del skupni, avstrijsko podjetje Strabag AG / Dion IC – Ingenieurtiefbau.

Za izbiro izvajalca gradbenih del so Slovenske železnice in avstrijske železnice ÖBB objavile skupni razpis, ki ga je vodila avstrijska stran. Prispeli sta dve ponudbi, odločitev o izbiri je postala pravnomočna v torek, izbrani izvajalec je podjetje Strabag AG / Dion IC – Ingenieurtiefbau s ponudbeno vrednostjo 68,4 milijona evrov brez DDV. Od tega je vrednost gradbenih del na slovenski strani 33,7 milijona evrov brez DDV. Projekt sofinancirata Slovenija in Avstrija, predvideno pa je tudi sofinanciranje z evropskimi sredstvi.

Hrušica – Predvidoma 10. avgusta se bo začela prenova železniškega predora Karavanke. Dela bodo potekala do septembra prihodnje leto, od 5. oktobra letos do 10. julija prihodnje leto pa je predvidena tudi popolna zapora proge na odseku od postaje Jesenice do postaje Podrožca, so pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo. Gre za skupni projekt Slovenije in Avstrije, tudi izvajalec bo skupni, avstrijsko podjetje Strabag AG / Dion IC – Ingenieurtiefbau.

Železniški predor Karavanke je skoraj osem kilometrov dolg slovensko-avstrijski predor in predstavlja pomembno čezmejno povezavo. V uporabo je bil dan leta 1906, v njem pa poteka elektrificirana dvotirna železniška proga. Ta več ne ustreza standardom o varnosti v železniških predorih, saj ne omogoča zadostnega svetlega profila glede na sodobne standarde evropskega železniškega omrežja, pojasnjujejo na direkciji.

V sklopu varnostno-tehnične nadgradnje je predvidena odstranitev drugega tira in izgradnja enotirne proge v predoru in na odseku proge od postaje Jesenice do postaje Podrožca. Na območju postaje Jesenice načrtujejo izvedbo »izvlečnega tira«, s čimer bodo ohranili delno dvotirnost. Kot poudarjajo na direkciji, je izgradnja enotirne proge kratkoročna rešitev, ki bo povečala prometno varnost v predoru. Dolgoročna rešitev bo izgradnja druge cevi, glede na trenutne prometne napovedi pa bo enotirnost proge zadoščala vsaj do leta 2040. Drugi tir bi torej gradili čez dvajset let.

V sklopu del bodo v predoru sanirali tudi poškodovane dele konstrukcije, uredili odvodnjavanje, zgradili intervencijske hodnike, uredili vozno mrežo, signalno-varnostne naprave, sodobne telekomunikacijske sisteme ter poskrbeli za požarno varnost in sistem učinkovitega reševanja v primeru nesreč.

Oddajte svoj komentar

Kranj 18°

jasno
vlažnost: 89 %
veter: SZ, hitrost: 11 km/h

17/25

ponedeljek

17/26

torek

12/22

sreda

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 2. julij 2024

Kolesarski izlet DU Kranj

IZLETI / Kranj, 2. julij 2024

Kolesarjenje DU Kranj

IZLETI / Cerklje, 2. julij 2024

Pohodni izlet DU Cerklje

RAZSTAVE / Jesenice, 2. julij 2024

Razstava foto kluba iz Nemčije

IZLETI / Kranj, 4. julij 2024

Planinsko-pohodniški izlet DU Kranj

PRIREDITVE / Kranj, 6. julij 2024

Na Goteniški Snežnik

 

 
 

 

 
 
 

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:27, 28. junij

JEK2 ja. Samo pri hidroelektrarnah naj ostane, in še veliko manjših naj se zgradi. Enako TEŠi. Časi so taki, da moramo imeti različne vire. ...

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 19:40, 26. junij

zarad mene mamo lahko še več nukleark, ampak potem hočem da podremo tudi nekaj hidroelektrarn in ne gradimo novih. pa ne smemo pustiti da to...

Preureditev območja na Planini / 17:58, 26. junij

Pri toplarni na Planini poleg cestne povezave s Supernovo, naj bi zgradili še cca 70 parkirnih mest? Mogoče podzemna.

Kranjska Severna vrata bo gradilo podjetje Dolnov / 17:53, 26. junij

Kar posledično pomeni, če se tako mudi z omenjeno gradnjo, da v Kranju ne bo regijske bolnice?
Mogoče bo pa prej zgrajena avtobusna postaja? Mogoče celo v Kranju!

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:31, 26. junij

Jek2? Vsekakor za. Vendar brez Hrvatov in brez GEN. Jek2 naj sama prodaja proizvedeno elektriko po proizvodni ceni plus amortizacija samo domačim odjemalcem.

Jek2 je dolgoročna naložba v zanesljivo oskrbo z nizkoogljično električno energijo / 12:24, 26. junij

Jek2? Na vsak način, vendar brez Hrvatov in brez GEN-I. Naj proizvedeno elektriko prodaja kar sam Jek2 brez posrednikov samo domačim odjemal...

Kranjska Severna vrata bo gradilo podjetje Dolnov / 08:33, 26. junij

Važno, da je za črpanje na voljo občinski, državni in evropski denar. Bodo počrpali, seveda gradijo "malo" dražje, "reprezentativne" objekt...