Zaposlenim v Darsovi avtocestni bazi na Hrušici je v petek čestital predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak skupaj s člani uprave in se jim zahvalil za tridesetletno vestno skrb za predor Karavanke. / Foto: Dars

Prvi je skozi Karavanški predor zapeljal turški voznik

Pred tridesetimi leti so prva vozila zapeljala skozi avtocestni predor Karavanke, ki je bil takrat eden najsodobnejših v Evropi in 16. najdaljši na svetu. Do danes so v njem našteli 71 milijonov vozil.

Prvi voznik, ki je pred tridesetimi leti zapeljal skozi predor Karavanke, je bil turški državljan. In zanimivo, danes turški državljani, delavci izvajalca Cengiz Slovenija, uspešno kopljejo drugo cev predora. Skopali so že več kot devetsto metrov globoko v Karavanke.

Hrušica – »Odprta pot za prijazne ljudi«. Tako je nedavno preminuli nekdanji novinarski kolega Andrej Žalar na prvi strani Gorenjskega glasa pred natanko tridesetimi leti naslovil članek ob odprtju predora Karavanke. Prvega junija 1991 je na sredini predora, takrat na meji med Avstrijo in Jugoslavijo, potekala slovesnost, na kateri sta bila slavnostna govornika takratni predsednik slovenske vlade Lojze Peterle in namestnik koroškega deželnega glavarja Christof Zernatto. Predor je blagoslovil Alojzij Šuštar, botri predora sta bili Traudl Wagner in Maruša Drolc ...

Gradnja 7864 kilometrov dolgega enocevnega predora se je začela leta 1986, trajala je pet let, predor pa je bil ob odprtju eden najsodobnejših in najvarnejših v Evropi. V treh desetletjih je skozenj zapeljalo 71 milijonov vozil, kar je toliko, da bi z njimi lahko osemkrat obkrožili Zemljo.

Na Darsu so s pomočjo zaposlenih v Avtocestni bazi Hrušica ob jubileju zbrali tudi nekaj zanimivosti. Pred tridesetimi leti so tujci predornino plačevali s šilingi in markami, preostanek pa so prejeli v dinarjih, ki takrat zanje niso imeli nobene vrednosti. Nezadovoljstvo je bilo tako veliko, da so se blagajniki prilagodili in zagotovili dovolj drobiža za vračila v tuji valuti, se spominja cestninski blagajnik Miro Kobe, ki to delo opravlja vse od odprtja predora. Predornina je sprva znašala dvesto jugoslovanskih dinarjev, devetdeset avstrijskih šilingov ali 16 nemških mark.

Miru Kobetu in drugim sodelavcem v avtocestni bazi – nekateri so v njej zaposleni že od samega začetka delovanja predora – je v petek čestital predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak skupaj s člani uprave in se jim zahvalil za tridesetletno vestno skrb za predor.

Oddajte svoj komentar

Kranj 26°

delno oblačno
vlažnost: 55 %
veter: JV, hitrost: 11 km/h

17/32

četrtek

17/32

petek

19/26

sobota

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

 

 

 

 

PRIREDITVE / Škofja Loka, 20. julij 2024

Spominska slovesnost v Dolenji vasi

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 20. julij 2024

Praznovanje godu sv. Marjete

OBVESTILA / Škofja Loka, 21. julij 2024

Srebrna maša Robija Friškovca

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 21. julij 2024

Blagoslov vozil na Šmarjetni gori

OBVESTILA / Škofja Loka, 21. julij 2024

Srebrna maša Robija Friškovca

OBVESTILA / Šmarjetna gora, 21. julij 2024

Praznovanje godu sv. Marjete

RAZSTAVE / Kranj, 22. julij 2024

Razstava udeleženk likovnega tečaja

IZLETI / Kranj, 23. julij 2024

Kolesarski izlet v dolino Hrastnice

 

 
 

 

 
 
 

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 14:19, 18. julij

Tako Radovljica kot Jesenice so za spodnji konec Gorenjske, ki je doslej nihče ni nič vprašal, pa bi moral, predaleč. Nihče se ne ukvarja s ...

Analiza / 14:03, 18. julij

Ob razpravah o lokaciji nove gorenjske bolnišnice naj opozorim na argument, ki ga v analizi ministrstva za zdravje ni zaslediti, pa bi moral...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 10:35, 18. julij

Bolnišnica sredi prometnega mesta ni dobra rešitev. Že zdaj so kolone avtomobilov v tistem koncu, kaj bi bilo šele potem. V Murski Soboti j...

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 22:21, 17. julij

U Radolc je tkole. Se nekaj zgodi, npr. gre fabrika drugam, nobenmu mar. Se zapre ulica, nikomur mar. Se ukine ulica, še manj. No, in tudi ...

Kmete moti trasa plinovoda / 17:31, 16. julij

Vse to se dogajo ker službe MO Kranj ne sčitijo interesa občanov.Ne vem ali je ležernost ali strokovnost ljudi ki zasedajo ključna delavna...

Na olimpijskih igrah tudi številni Gorenjci / 15:41, 13. julij

Tale Franjo bi pa lahko uporabil drugo besedo, npr. skregan, razdvojen. Sicer pa v športu uk'p držimo.

Po analizi rahla prednost lokaciji v Radovljici / 11:05, 12. julij

Edina logična lokacija je Kranj, ki ima sam več prebivalcev kot celotna zgornja gorenjska skupaj. Je tretje največje slovensko mesto in edino brez bolnišnice.