Delo zdravnikov danes, na dan stavke
Medvode – Sporočila, ki jih je prinesel film Barbie, so Ado Trkulja, fotografinjo in filmsko ustvarjalko, doma iz Zbilj, spodbudila k pripravi razstave z motivom popolne punčke. »Barbie sem šla gledat brez nekih pričakovanj, izkazalo pa se je, da je to dejansko film za odrasle.« Te nagovarja tudi njena fotozgodba z naslovom Barbie se vrača, v kateri poleg barbik nastopajo manj slavne punčke. Začne se, ko v kleti najdejo telefon rožnate barve. Sledi klic, oglasi se Barbie, ki obljubi, da se jim bo pridružila. Medtem ko punčke čakajo na njen prihod, srečajo nekaj drugih barbik ... »Kaj vsaka izmed njih pomeni, si lahko vsak obiskovalec razlaga po svoje,« se v razkrivanju zgodbe namuzne Ada Trkulja in pristavi, da fotografije niso za deklice, ki so ji posodile punčke.
Razstava je v teh dneh – do 5. januarja – na ogled v Knjižnici Medvode, kjer je avtorica pred tem sodelovala na skupinski razstavi sedanjih in nekdanjih članov fotosekcije medvoškega KUD Fofité. Medsebojne vezi in raznolikost pri ustvarjanju so konec novembra in v prvi polovici decembra ponazorili z izborom fotografij v črno-beli tehniki. Kot je pojasnila Ada Trkulja, je knjižnica eno od stalnih prizorišč njihovih razstav, skupinskih in samostojnih.
Ado Trkulja fotoaparat spremlja že od otroških let. »Oče se je ljubiteljsko ukvarjal s fotografijo in je navdušil še mene. V osnovni šoli sem se vpisala na tečaj, kjer smo se ukvarjali še z razvijanjem analognih fotografij. Ves čas sem imela potem različne manjše aparate, leta 2017 pa sem se profesionalno začela ukvarjati s fotografijo.«
Njena druga velika ljubezen je filmska kamera. »Od mladih nog sem želela delati v šovbiznisu,« se nasmehne. Sanje je začela uresničevati kot tajnica režije na eni od slovenskih televizij, kjer se je kasneje preizkusila še v drugih vlogah. Sodelovala je pri snemanju številnih reklam za znane blagovne znamke, pri nadaljevanki Nova dvajseta in pri več kratkih filmih (kot asistentka režije, izvršna producentka, fotografinja ...). Sama je doslej posnela tri filme.
Teoretično znanje (in praktične izkušnje) je pridobila na intenzivnem filmskem seminarju v organizaciji Javnega sklada za kulturne dejavnosti, nadgrajuje pa ga na delavnicah – filmskih in fotografskih. »Kolikor je možno, se jih udeležim, saj vedno izveš kaj novega, spoznaš nove ljudi,« je pojasnila.