arriva avtobus jesenice / Foto: Nik Bertoncelj

Jesenice brez mestnih avtobusov

Od včeraj po jeseniški občini ne vozijo več mestni avtobusi. Ker se na razpis za izbiro koncesionarja ni nihče prijavil, občina ostaja brez mestnega potniškega prometa. Občani odslej lahko uporabljajo zgolj medkrajevne avtobuse.

Matej Brus, predsednik Krajevne skupnosti Slovenski Javornik - Koroška Bela: »V času konic so primestni avtobusi na tej relaciji pogosto (pre)zasedeni. Prav tako ti avtobusi niso opremljeni s klančinami za vstop gibalno oviranih oseb.«

Jesenice – Ker se dosedanji koncesionar, podjetje Arriva, ni prijavilo na razpis za koncesijo, prav tako pa tudi ne noben drug ponudnik, Jesenice nimajo več javnega mestnega potniškega prometa. Mestni avtobusi, ki so povezovali kraje jeseniške občine, kot denimo ti­sti na liniji Hrušica Belo Polje–Blejska Dobrava pokopališče, so zadnjič vozili v nedeljo. Potniki odslej lahko uporabljajo zgolj medkrajevne avtobuse, torej tiste, ki vozijo skozi Jesenice.

Jeseniški župan Peter Bohinec je zagotovil, da medkrajevni javni linijski prevoz potnikov tudi po 1. juliju poteka nemoteno. Na občinski spletni strani je tako objavljen novi vo­zni red avtobusnih linij skozi Jesenice. Bržkone se bo že v teh dneh v praksi pokazalo, v kakšni meri jim bo s temi linijami uspelo nadomestiti dosedanje mestne avtobuse. Glede na vozni red bodo še največ težav imeli domačini z Blejske Dobrave in Tomšičeve ulice, ki bodo v večji meri »odrezani« od središča mesta, ob sobotah in nedeljah pa tudi krajani Hrušice. Ob tem se mnogi zaskrbljeno sprašujejo, kaj bo to pomenilo zlasti za starejše občane, invalide, zaposlene v jeseniških podjetjih ...

Župan je ob tem pojasnil, da nove pogodbe za izvajanje mestnega prometa niso mogli skleniti, ker se na razpis, ki ga je občina pripravila na podlagi novega odloka o koncesiji za oprav­ljanje avtobusne dejavnosti in objavila kar trikrat, ni nihče prijavil.

Na občini so pred časom tudi napovedali, da intenzivno iščejo rešitve za vzpostavitev krožnega javnega mestnega potniškega prometa, ki bi povezoval primes­tna naselja. Kdaj bi ga lahko vzpostavili, še ni znano.

V podjetju Arriva, ki je mestne in šolske prevoze opravljalo od leta 2017, so pojasnili, da se v preteklih dveh letih na kombinirane razpise za mestni in šolski prevoz Občine Jesenice niso prijavili, ker so ocenili, da so bili zahtevani pogoji v razpisih nerealni.

Na drugi strani je jeseniški župan poudaril, da je bistvo koncesije v tem, da večinsko tveganje prevzame koncesionar, ne koncedent. Doslej pa je večino tveganj dviga cen energentov in plač nosila občina, čemur so želeli narediti konec. Občina ne more več biti molzna krava kot v preteklih letih, je dejal župan.

Primestni avtobusi so (pre)zasedeni

Medtem se vrstijo zaskrbljeni odzivi, kaj bo sprememba pomenila za občane. Matej Brus, predsednik KS Slovenski Javornik - Koroška Bela, je opozoril, da se bo tistim, ki so odvisni od javnega prevoza, življenje obrnilo na glavo. »Primestni avtobusi, ki skozi Jesenice vozijo na osi Ljubljana–Rateče, nikakor ne bodo mogli v celoti nadomestiti izpada mestnih linij. V času konic so primestni avtobusi na tej relaciji pogosto (pre)zasedeni. Prav tako ti avtobusi niso opremljeni s klančinami za vstop gibalno oviranih oseb. Torej bo osebam na invalidskem vozičku z ukinitvijo mestnih avtobusov avtomatično onemogočena uporaba javnega prevoza. Naj omenim še dejstvo, da z javnim prevozom ne bo več možno priti do in s pokopališča na Blejski Dobravi,« je poudaril.

Posledice za starejše

Predsednik Društva upokojencev Jesenice Stevo Ščavničar je že ob prvi informaciji, da mestnega prometa ne bo več, opozoril na posledice za starejše, ki so najbolj ranljiva populacija, saj mnogi ne vozijo več niti nimajo svojega avtomobila. Tako bodo povsem odvisni od dobre volje drugih, da bodo lahko prišli do trgovine, zdravnika, na pokopališče. Žal je veliko tudi takšnih, ki nimajo nikogar. »Bodo starejši za v trgovino morali najeti taksi?« se je vprašal Ščavničar in menil, da bi mestni promet na Jesenicah vsekakor morali ohraniti kot eno od najpomembnejših javnih storitev.

Okoljski vidik

Na okoljski vidik so opozorili v okoljski organizaciji Alpe Adria Green. Predsednik Vojko Bernard je dejal, da se Jesenice utapljajo v avtomobilskem prometu zaradi turistične sezone, mesto pa pesti pomanjkanje parkirnih mest. »Dokazano je javni potniški promet blažilec podnebnih sprememb in eno najbolj učinkovitih orodij za zmanjšanje vplivov prometa na okolje, predvsem v zmanjšanju ogljičnega odtisa oz. izpusta toplogrednih plinov,« je opozoril Bernard.

Občanka: Odgovornost nosi župan

Pogovarjali smo se tudi z Ireno Kolbl, domačinko z Blejske Dobrave, ki že desetletja uporablja javni prevoz. Kot je dejala, je ogorčena nad situacijo, odgovornost pa pripisuje županu. Kot je povedala, je ves desni breg Save v jeseniški občini »odrezan« od Jesenic. Kaj bo to pomenilo za otroke, ki bi šli na bazen, za občane, ki bi obiskali pokopališče, za upokojence, ki potrebujejo lekarno, za zaposlene v Sumidi ... Kolblova je posebej ogorčena, ker bi po njenih besedah odgovorni na Občini Jesenice lahko prijavili medkrajevno linijo z Bleda skozi Kočno na Blejsko Dobravo do Jesenic in naprej do Mojstrane, vendar tega niso storili. Od včeraj tako Blejsko Dobravo z Jesenicami povezuje zgolj en avtobus, in sicer medkrajevni, ki odpelje ob 11.21 izpred trgovine. Za primerjavo: doslej je na mestni liniji Hrušica Belo Polje–Blejska Dobrava pokopališče vsak delovni dan peljalo sedem avtobusov.

×