Jubilejna Žan in Lev
Radovljica – Prometni znaki o prepovedi vožnje s traktorji na nekaterih odsekih državnih cest ne razburjajo le kmetov v Kranju in širši okolici, ampak tudi na Zgornjem Gorenjskem. V radovljiški občini je glede tega problematičen odsek ceste med krožiščem na Črnivcu in križiščem za Radovljico.
Ni razloga za razlikovanje
V Krajevni skupnosti Otok so na podlagi analize prometne ureditve na državni cesti od Radovljice proti Posavcu in naprej proti Podnartu in Podbrezjam ter pogovora s kmeti na direkcijo za infrastrukturo naslovili predlog, da bi tudi na odseku Črnivec–Radovljica dovolili traktorski promet, enako kot je dovoljen na cesti od Črnivca naprej proti Posavcu, Podnartu in Podbrezjam. Predlog so utemeljili s tem, da se je po izgradnji avtoceste promet po regionalni cesti bistveno zmanjšal, da ni večjih problemov z zagotavljanjem prometne varnosti in da tudi ni nobenega razloga za različno prometno ureditev na posameznih odsekih. Kot so ob tem poudarili, sedanja prometna ureditev kmetom onemogoča ali vsaj zelo otežuje dostop s traktorji do kmetijskih zemljišč, hkrati pa so alternativne poti bistveno daljše in ponekod zaradi širine in osnih obremenitev traktorjev s prikolico tudi neprimerne za tovrstni promet.
Brez legalnega dostopa do zemljišč
Še posebej v težavnem položaju sta se znašli Broščarjeva in Mencgarjeva kmetija. Kot ugotavljata lastnici kmetij, je občinska cesta, ki poteka po trasi stare cesarske ceste iz leta 1754, zaradi poškodovanja mostu v bližini Mencgarja v lanskih poplavah in zapore priključka na regionalno cesto pri Broščarju postala slepo črevo. To pomeni, da odtlej glede na prometne znake traktorski promet med Podvinom in Črnivcem ni več mogoč, saj je hkrati prepovedana vožnja s traktorji tudi na regionalni cesti. Obvozi so teoretično možni skozi Spodnji Otok ali Mošnje (Graben), vendar praktično zaradi zožitev in nosilnosti mostov ne pridejo v poštev. Po zapori občinske ceste je dostop do obeh kmetij onemogočen, Broščarjeva kmetija pa po nedavni namestitvi zapore ne more dostopati do svojih zemljišč na drugi strani »regionalke«.
»Vse to sproža konflikte v prostoru, ovira kmetijsko dejavnost in spodbuja 'pritiske' na lokalno skupnost po graditvi dodatnih vzporednih cestnih povezav, ki pa jih brez posega na kmetijska zemljišča ni možno zgraditi,« ugotavljajo v krajevni skupnosti.
Direkcija: Prednost ima prometna varnost
Na direkciji za infrastrukturo pojasnjujejo, da je »na obravnavanih odsekih regionalnih cest s prepovedjo prometa traktorjev, kolesarjev in pešcev dosežen koncept relativno enotnih hitrosti vozil ter majhne razlike v masi vozil (ni kolesarjev, pešcev in počasnih vozil)«, pri tem pa je uveljavitev takega koncepta še posebej pomembna zato, ker je poleti na tem odseku med udeleženci v prometu osem odstotkov motoristov, ki sodijo med najbolj ranljive skupine udeležencev prometa. Na direkciji ocenjujejo, da ločitev različnih vrst uporabnikov pozitivno vpliva na prometno varnost in da bi prisotnost traktorjev na tem odseku to varnost poslabšala. Prometna varnost pa ima prednost pred željami kmetov, ki bi do svojih parcel radi dostopali po širših in bolj preglednih cestah ter po najkrajši poti.
Na nevarnosti opozarjajo tudi policisti
Na problematiko so opozorili tudi v Policijski postaji Radovljica, kjer med drugim ugotavljajo, da preusmerjanje traktorjev na cesto skozi Zapuže in Novo vas zaradi ozkosti vozišča in nezgrajenih pločnikov predstavlja nevarnost za pešce. Na odseku od križišča v Podvinu do avtocestnega priključka Radovljica poteka ob regionalni cesti vzporedna pot, kjer pa se ob srečevanju s traktorji pešci po ugotovitvah policistov umikajo na regionalno cesto, kar predstavlja tveganje za njihovo varnost.
Kmetje pričakujejo pomoč zbornice
Nezadovoljni kmetje so s problematiko seznanili tudi vodstvo Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije, ki si v pogovorih s predstavniki direkcije za infrastrukturo prizadeva za preklic prepovedi vožnje s traktorji za več odsekov državnih cest na Gorenjskem, tudi za radovljiškega. Na ministrstvu so zbornici zagotovili, da bodo po tem, ko so uslišali kmete za vožnjo s traktorji po novozgrajenem odseku ceste Britof–Hotemaže, preučili tudi problematiko preostalih odsekov.