Medvoški lok, brv čez reko Savo v Medvodah, je zelo dobro sprejet tako med kolesarji kot pešci. / Foto: Peter Košenina

Medvoški lok presegel pričakovanja

Brv Medvoški lok je po krajši zapori, ki je bila posledica manjših vzdrževalnih del, znova odprt. Na občini z zadovoljstvom ugotavljajo, da je število uporabnikov v prvem letu preseglo najbolj optimistična pričakovanja.

»Za letošnje leto, od januarja do konca julija, imamo podatek, da je Medvoški lok v obeh smereh prečkalo že več kot štirideset tisoč kolesarjev. Še več je pešcev, ki pa jih ne štejemo.«

Medvode – Dobro leto je od odprtja kolesarske poti Medvode–Pirniče–Vikrče, ki je z brvjo čez Savo te vasi približala središču Medvod. Brv so poimenovali Medvoški lok. Ob lanskih poplavah je bil na prvi veliki preizkušnji, ki jo je prestal brez večjih poškodb. V drugi polovici julija so bila na njem opravljena vzdrževalna dela, zato je bil nekaj dni zaprt.

Letos že več kot štirideset tisoč kolesarjev

Na Občini Medvode so pojasnili, da je izvajalec izvedel sanacijo epoksi premaza, s čimer se ohranjata kakovost in skrb za varno uporabo tudi v prihodnje, in da prenova površine ni predvidena vsako leto. Nova pridobitev se je sicer izkazala kot zelo dobro sprejeta tako med kolesarji kot pešci. »Prejeli smo zelo veliko pozitivnih komentarjev, priljubljen je tudi z objavami na socialnih omrežjih. Uporabljajo ga tako občani za vsakodnevne poti kot tudi obiskovalci naše občine. Lahko potrdimo, da je število uporabnikov v prvem letu preseglo najbolj optimistična pričakovanja. Pred vstopom na Medvoški lok s števcem beležimo število kolesarjev v vsaki smeri. Za letošnje leto, od januarja do konca julija, imamo podatek, da je Medvoški lok v obeh smereh prečkalo že več kot štirideset tisoč kolesarjev. Še več je pešcev, ki pa jih ne štejemo,« so zadovoljni.

Projekt kolesarske poti proti Sori miruje

Nova kolesarska povezava sledi prizadevanjem za prilaganje infrastrukture na način, da bo prijaznejša do trajnostnih oblik mobilnosti, torej predvsem do pešcev in kolesarjev. To narekuje tudi prva celostna prometna strategija Občine Medvode, sprejeta v letu 2017. »Prva namenska kolesarska pot je bil krajši odsek na Bonovcu med Presko in Seničico. Že v tem primeru se je kljub začetnim pomislekom predvsem lastnikov zemljišč ob trasi izkazalo, da je kolesarska pot po izgradnji zelo priljubljena in v uporabi, povečalo se je tako število rekreativnih uporabnikov kot tudi otrok, ki pot uporabljajo vsakodnevno na poti v šolo. Druga večja, več kot šest kilometrov dolga kolesarska pot je ta med Medvodami in Vikrčami, ki je bila hkrati z Medvoškim lokom v uporabo predana lani. Gre za primer, kjer je ideja in želja prišla s strani lokalnega prebivalstva, zelo aktivni so bili v Turističnem društvu Pirniče, projekt pa so ves čas podpirali tudi na Krajevni skupnosti Pirniče. S skupnimi močmi nam je uspelo prepričati lastnike zemljišč, da so prodali zemljišča, potrebna za zveznost kolesarske poti. Na občini si zelo prizadevamo tudi za nadaljevanje gradnje kolesarske poti med Medvodami in Soro z nadaljevanjem proti sosednji Škofji Loki, a v tem primeru nismo naleteli na tolikšno podporo krajevnih skupnosti in lokalnih prebivalcev. Ker nam še ni uspelo pridobiti vseh potrebnih zemljišč za zveznost, projekt trenutno miruje. Upamo, da ga bomo v prihodnje s podporo lokalnih skupnosti lahko izvedli,« so pogled usmerili še v prihodnost.

Veselijo tudi novice glede gradnje nove brvi Vikrče–Medno. Staro je lani ob poplavah odnesla voda. Čakajo na manjkajoče soglasje, sledil bo podpis pogodbe z izbranim izvajalcem, ki bo nato lahko začel delati.

×