Laboratorij za več znanja o drevesih v mestih
Direktor Biotehniškega centra Naklo Marijan Pogačnik (levo) in Heinrich Mayer iz Biosfernega parka Nockberge ob novi stalni informacijski točki parka / Foto: Tina Dokl
Laboratorij za več znanja o drevesih v mestih
V Biotehniškem centru Naklo so minuli petek slovesno odprli dendrološki laboratorij, v katerem ta čas hranijo devetdeset primerkov različnih drevesnih vrst in grmovnic, zbirko pa bodo v prihodnje še dopolnjevali.
Naklo – V novi dendrološki učilnici bodo dijaki v programih vrtnar in hortikulturni tehnik poglabljali osnovna znanja pravilnega vzdrževanja dreves v urbanih okoljih. »To so znanja, za katera tudi delodajalci ugotavljajo, da jim jih danes primanjkuje,« je pojasnila vodja projekta Martina Kramarič. Kot strokovnjak je pri projektu sodeloval Peter Ribič, ki je poudaril, da je najpomembneje, da se dijaki v omenjenih programih naučijo prepoznati in pravilno uporabiti rastline, torej kam posaditi katero rastlino, sicer je v okolju preveč napak. »Če rastlino posadimo na pravo mesto, bo potrebovala manj nege, ne bo dvigovala tlakov in smetila.«
Dendrološki laboratorij so uredili v okviru projekta ArborTech, v katerem sodeluje pet partnerjev, in sicer po en iz Hrvaške, Slovaške in Španije ter dva iz Slovenije – poleg Biotehniškega centra Naklo še Arboretum Volčji Potok. Cilj projekta je zagotoviti strokovni pristop k prepoznanim potrebam po zeleni infrastrukturi v urbanem okolju z ustreznim programom poklicnega izobraževanja in usposabljanja, ki ponuja osnovno arboristično znanje, spretnosti in kompetence. V okviru projekta so razvili štiri nove strokovne module, ki jih bodo v Biotehniškem centru Naklo vključevali v že obstoječa formalna programa vrtnar in hortikulturni tehnik ter v neformalne programe s področja arboristike. Učilnica, ki so jo minuli petek odprli v Biotehniškem centru Naklo, bo po besedah Martine Kramarič služila kot učni poligon. V njej ta čas hranijo devetdeset primerkov rastlin, ki se najpogosteje uporabljajo v našem prostoru. »Začeli smo z avtohtonimi vrstami, od breze in hrasta do bora in smreke, vmes pa najdemo tudi kakšne bolj eksotične vrste. V prihodnjih letih bomo zbirko dopolnjevali,« je pojasnil Ribič. V učilnici je tako že mogoče videti in otipati kolekcijo materialov, ki vključuje storže, lubje in semena dreves. Poleg fizičnega so v okviru projekta vzpostavili tudi virtualni dendrološki laboratorij, katerega vsebine so brezplačno dostopne vsem, je še dejala Martina Kramarič.
V Biotehniškem centru Naklo so v petek pripravili še okroglo mizo o pomenu učenja v naravi. Učenje v naravi izvajajo tudi v sodelovanju z avstrijskim Biosfernim parkom Nockberge, s katerim sodelujejo že vse od leta 2012, od leta 2014 tudi v obliki mobilnosti dijakov. Kot so poudarili, se je park izkazal kot idealno delovišče za dijake, vključene v programa naravovarstveni in kmetijsko-podjetniški tehnik. Kot potrditev dolgoletnega uspešnega sodelovanja so minuli petek v Biotehniškem centru Naklo odkrili informacijsko tablo Biosfernega parka Nockberge in podpisali medsebojni partnerski dogovor.