bla bla / Foto: Peter Košenina

Spremembe za večjo varnost otrok

Z novim šolskim letom so pred Osnovno šolo Medvode uvedli novo, šolarjem prijazno prometno ureditev. »Želimo si, da bi več osnovnih šol in občin sledijo zgledu iz Medvod,« poudarja Nela Halilović, vodja projektov na IPoP – Inštitutu za politike prostora.

Medvode – Nova prometna ureditev v Medvodah, na območju, kjer so vrtec, osnovna šola, zdravstveni dom in športna dvorana, prinaša kar nekaj sprememb. Vse imajo jasen cilj: zagotavljanje večje varnosti otrok. Na njihovi poti v šolo bo manj avtomobilov, posledično jim bo omogočala varen in samostojen prihod v šolo – peš, s kolesom ali skirojem. Kot poudarjajo, je aktivna pot v šolo koristna tako za otroke kot tudi starše.

»Kar 80 odstotkov šolarjev OŠ Medvode si želi v šolo prihajati aktivno – peš, s skirojem, s kolesom. Odgovornost vseh nas odraslih, je, da jim to omogočimo.« (mag. Nela Halilović)

Spremembe nove prometne ureditve pri Osnovni šoli Medvode so cona z omejitvijo hitrosti na 30 kilometrov na uro na celotnem območju z izjemo Finžgarjeve ulice mimo parkirišča pri Športni dvorani Medvode, enosmerni promet za avtomobile na Ostrovrharjevi ulici v smeri Zdravstvenega doma Medvode z omejenimi parkirišči za starše vrtčevskih otrok (kolesarji lahko tam peljejo še vedno v obe smeri), pet časovno omejenih parkirnih mest pri Športni dvorani za spremljanje otrok nižjih razredov in tri točke Poljubi in odpelji (K+R) za odlaganje šolarjev, ki od tam lahko nadaljujejo pot samostojno.

Projekt prometne ureditve je z novim šolskim letom pripravil IPoP – Inštitut za politike prostora skupaj z Osnovno šolo Medvode, vrtcem in Občino Medvode ter presojevalcem prometne varnosti, predstavili so ga na drugi šolski dan. »Ob začetku novega šolskega leta posebno pozornost posvečamo prometu. S prvo celostno prometno strategijo, ki smo jo sprejeli leta 2017, se je občina zavezala k izboljšanju pogojev za pešce in kolesarje in s tem večjo spodbudo trajnostnim oblikam mobilnosti. Letos pripravljamo novo celostno prometno strategijo, za katero verjamem, da bo sledila smeri, ki smo jo začrtali pred leti. Veseli smo, da nam je pri prometni ureditvi pri Osnovni šoli Medvode na pomoč priskočil Inštitut za politike prostora s svojim uveljavljenim projektom Šolska ulica. Tako smo z vključevanjem različnih skupin, od lokalne skupnosti do otrok in zavodov, ki delujejo na tem območju, prišli do sprememb prometnega režima, ki šolarje spodbuja, da v šolo prihajajo peš, s kolesom ali skirojem. Želim si, da bi bila pot v šolo varna in prijetna dogodivščina, kot je bila včasih,« je povedala Mojca Murnik, podžupanja Občine Medvode.

Medvode za zgled

Na Osnovni šoli Medvode so se zelo pomembne spremembe za večjo varnost zelo razveselili. »Želimo si, da bi večina učencev v šolo prihajala aktivno, zato je dolžnost nas odraslih, da jim pri tem omogočimo varnost. Dolga leta smo se srečevali s problematiko nevarnega dovoza do šole in nevarnega prečkanja ulice. To je bila tema številnih sestankov sveta staršev in sveta zavoda šole. Zavedali smo se, da so pri taki prometni ureditvi in neupoštevanju pravil ranljivi zlasti naši otroci. Skupaj z občino smo neprestano iskali možnosti, kakšne rešitve bi bile ustrezne. Veseli smo, da smo v spremembo vključili vse akterje – občino, zaposlene in tudi starše, saj nam le s skupnimi močmi lahko uspe poskrbeti za šolarje, njihovo varno pot v šolo in biti zgled, ki ga mladi potrebujejo. Hvala vsem, ki ste ob teh spremembah strpni. Spremembe zahtevajo svoj čas in upam, da nam bo ta sprememba dobro uspela,« je pojasnila mag. Damjana Šubic, ravnateljica OŠ Medvode. Mag. Nela Halilović, vodja projektov na Inštitutu za politike prostora, je med drugim dodala, da pričakujejo, da bo pred šolo manj avtomobilov, kar bo bistveno prispevalo k varnejšemu okolju za samostojne prihode otrok. »Medvode izstopajo v slovenskem prostoru. Postale so primer, kjer je pobuda vodstva osnovne šole v sodelovanju občine z lokalno skupnostjo privedla do pomembne spremembe prometnega režima. Želimo si, da bi več osnovnih šol in občin sledilo zgledu iz Medvod,« je poudarila.

Mag. Simona Felser, direktorica Agencije za varnost prometa, je poudarila, da na agenciji spodbujajo varne šolske poti in vzpostavljanje območij omejene hitrosti, ki so z ustreznimi infrastrukturnimi ukrepi pomemben element za zagotavljanje aktivne samostojne poti otrok v šolo.

Učinke nove prometne ureditve bodo ponovno izmerili in o njih poročali konec septembra.

×