Eno od strateških vodil je tudi zmanjšanje deleža prihodov z avtomobili v poslovno cono. / Foto: Ana Jagodic Dolžan
Eno od strateških vodil je tudi zmanjšanje deleža prihodov z avtomobili v poslovno cono. / Foto: Ana Jagodic Dolžan
Celovita obravnava prometa
Občina Komenda je načrtovanje prometa začrtala v celostni strategiji.
Komenda – Pri oblikovanju smerokaza za prihodnji razvoj mobilnosti v občini Komenda s poudarkom na spodbujanju trajnostnih izbir je občinska projektna skupina sodelovala z Regionalno razvojno agencijo Ljubljanske urbane regije, Inštitutom za politike prostora in Ljubljanskim urbanističnim zavodom ter z drugimi strokovnjaki in občani.
Anketa in štetje prometa sta pokazala, da prebivalci za vsakodnevne poti večinoma uporabljajo osebni avtomobil, kar se odraža tudi v težavah na področju mirujočega prometa, zlasti v središču Komende. Strateški cilj je manj tranzitnega prometa skozi naselja v občini, za kar so predvideni ukrepi za umirjanje prometa, omejitev dostopa za tovorna vozila, zmanjšanje prihodov z avtomobili v poslovno cono … V okviru spodbujanja kolesarjenja bodo stremeli k zagotavljanju več varnejših in udobnejših povezav med naselji, znotraj naselij in do poslovne cone. Prav tako je eden od ciljev več varnih in udobnih pešpovezav, pri čemer so poudarili skrb za vse skupine uporabnikov in varne šolske poti. Prizadevali si bodo za večji delež uporabe javnega prevoza, med drugim z izboljšanjem dostopnosti do medkrajevnih linij, poleg tega so med strateška vodila – strategija je narejena za obdobje do leta 2032 – zapisali vzpostavitev strateškega načrtovanja pri upravljanju prometa in zmanjševanje površin, namenjenih avtomobilom v vaških jedrih.
Na občini menijo, da je ob sledenju celostni prometni strategiji z vizijo visoke kakovosti življenja mogoče pričakovati tudi pomemben napredek na področju prostorskega načrtovanja. »Poglobljen vpogled v mobilnostne izzive in potrebe različnih javnosti ter redno spremljanje kazalnikov bo omogočilo zasnovo ustreznejšega prostorskega razvoja, ki bo tesneje povezan s prometnim načrtovanjem. Občinski prostorski načrt bo usklajen z akcijskim načrtom ukrepov trajnostne mobilnosti v občini, javni prostor pa bo vse bolje prilagojen potrebam dobro povezane skupnosti.«