Strategija pozornost namenja umiritvi prometa in izboljšanju dostopnosti do osnovnih storitev. / Foto: Nik Bertoncelj
Strategija pozornost namenja umiritvi prometa in izboljšanju dostopnosti do osnovnih storitev. / Foto: Nik Bertoncelj
Človeku prijazno prometno načrtovanje
Občina Kamnik je izdelala novo celostno prometno strategijo, s katero nadgrajuje svojo usmeritev v trajnostno mobilnost.
Kamnik – Kamniški občinski svet je na zadnji seji sprejel novo Občinsko celostno prometno strategijo, ki sledi prvi strategiji iz leta 2017. Predstavil jo je Aidan Cerar z Inštituta za politike prostora, ki je skupaj s strokovnjaki Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije in Ljubljanskega urbanističnega zavoda sodeloval pri njeni pripravi.
Kot je povedal, je strategija rezultat več kot enoletnega intenzivnega procesa, v katerega je bila aktivno vključena tako strokovna kot splošna javnost z delavnicami, anketami, spletnimi razpravami ter dogodki na prostem. »Javno mnenje je bistveno pripomoglo k oblikovanju vizije in strateških ciljev, ki jih občani prepoznavajo kot lastne – več varnosti, boljša povezanost, čistejše okolje,« je dejal.
Strategija sledi sodobnim načelom človeku prijaznega prometnega načrtovanja. Namesto tradicionalnega poudarka na povečanju pretočnosti avtomobilskega prometa in širitvi cestne infrastrukture v ospredje postavlja varnost, dostopnost in okoljsko odgovornost. Strategija se tako po Cerarjevih besedah zavzema za varno in udobno hojo, kakovostno kolesarsko infrastrukturo, učinkovit javni prevoz in alternativne oblike mobilnosti, kot so sistemi souporabe koles in vozil. Posebna pozornost je namenjena umiritvi prometa in izboljšanju dostopnosti do osnovnih storitev, zlasti za ranljive skupine, kot so otroci, starejši in osebe z oviranostmi.