Dobri obeti za Bohinjsko progo
24.02.2025, 14:56
Po tem, ko so ta mesec odprli prenovljeno železniško postajo v Novi Gorici, na Jesenicah in v Bohinju težko pričakujejo nadaljevanje te tristomilijonske investicije, obnovo Bohinjske železniške proge.
Bohinjska Bistrica – Ta je v zadnji fazi projektiranja, začetek del pa je načrtovan še za letos, so sporočili z nedavne skupščine Konzorcija za Bohinjsko progo, ki povezuje občine, razvojne agencije in turistične destinacijske organizacije na trasi med Jesenicami in Sežano.
Bohinjska železniška proga, ki je bila pred časom skoraj tik pred ukinitvijo, v zadnjem obdobju doživlja pravi razcvet. Število potnikov se iz leta v leto povečuje, s projektom posodobitve, v katerega bo država vložila tristo milijonov, pa si kraji ob njej obetajo boljšo povezljivost in trajnostni turizem. »Kljub kratkoročnim omejitvam je to najboljši odgovor na povečanje povpraševanja, saj rast potnikov na progi presega slovensko povprečje. Slednje potrjuje tudi kazalnik na področju prepeljanih koles, saj je kar tri petine prevozov opravljenih na Bohinjski progi,« so poudarili.
Bohinjska proga je pomemben del mednarodnega omrežja, ki ima letos, ko je pozornost usmerjena v evropsko prestolnico kulture, tudi zgodovinsko priložnost, da si povrne vlogo in ugled, ki ju je imela ob izgradnji in vzpostavitvi povezave med Prago in Trstom.
Investicijo naj bi po načrtih izpeljali v treh letih; prenovi novogoriške železniške postaje bosta tako sledili prenovi jeseniške in bistriške, modernizacijo bohinjske proge pa naj bi nato nadaljevali tudi v prihodnjih letih, tako da bi bila na koncu posodobljena celotna trasa od Jesenic do Nove Gorice.
Zaradi načrtovanih investicijskih in vzdrževalnih posegov na progi se v naslednjih letih ne bo mogoče izogniti tudi daljšim prekinitvam prometa na posameznih odsekih, nadomestnim avtobusnim prevozom in posledičnim zamudam, se zavedajo tudi v konzorciju. Zato so se zavzeli za pripravo komunikacijskega načrta, na podlagi katerega bi s sprotnim sodelovanjem vseh ključnih deležnikov in uporabo vseh svojih komunikacijskih kanalov pripomogli k pravočasnemu ter še učinkovitejšemu obveščanju tako lokalnih uporabnikov kot obiskovalcev.
Člani konzorcija pri tem poudarjajo, da v primeru Bohinjske proge ne gre zgolj za regionalno železnico, ki povezuje Gorenjsko s Primorsko, ampak za pomemben del mednarodnega omrežja, ki ima letos, ko je pozornost usmerjena v evropsko prestolnico kulture, tudi zgodovinsko priložnost, da si povrne vlogo in ugled, ki ju je imela ob izgradnji in vzpostavitvi povezave med Prago in Trstom.