Škofjeloški župan Tine Radinja pri enem od treh novih mostov v Hrastnici / Foto: Vilma Stanovnik

Dolina Hrastnice je prenovljena

Po lanskih avgustovskih poplavah se te dni zaključujejo dela temeljite prenove v dolini Hrastnice, kjer je prenovljen večji del ceste, prav tako so na novo postavljeni mostovi ter druga poškodovana infrastruktura. Dolina, ki je bila v vodni ujmi hudo poškodovana, je znova normalno prevozna.

Hrastnica – »Prva od treh dolin, ki so bile v lanskoletnih poplavah popolnoma uničene, je zdaj obnovljena. Dolina Hrastnice je spet dobila podobo, kakršno je imela prej, predvsem je vožnja po dolini spet varna in udobna. Vesel sem, da domačini lahko nemoteno potujejo v šolo in na delo,« je ob zadnjem ogledu opravljenega dela v začetku tega tedna povedal župan Občine Škofja Loka Tine Radinja in poudaril, da prioriteta občine ostaja, da najprej uredijo varno infrastrukturo za vse, ki živijo na v poplavi najbolj prizadetih območjih.

»Celotna dolina Hrastnice je dolga več kot pet kilometrov, večina ceste je bila poškodovana, tako da je nov asfalt na skoraj treh kilometrih. Prav tako so narejeni trije novi mostovi, urejena pa je tudi vsa druga potrebna komunalna infrastruktura. To je do zdaj največja popoplavna investicija v škofjeloški občini, vredna več kot milijon in pol evrov, ki ji manjka le še prometna signalizacija, in s tem bodo dela zaključena. Tako bo v kratkem zaključen eden največjih izzivov popoplavne obnove. Seveda nas čaka nadaljevanje obnove v Bodoveljski grapi, v dolini Sopotnice in pa zaključna dela na širšem območju Luše, ki je bila tudi zelo prizadeta,« je tudi pojasnil župan Radinja.

Čakajo preostanek denarja

Od države oziroma natančneje ministrstva za naravne vire so v loški občini lani prejeli štirideset odstotkov ocenjene vrednosti škode na cestah, mostovih in gospodarski javni infrastrukturi, kar predstavlja sredstva v višini nekaj manj kot osem milijonov evrov.

»Ocenjene škode po poplavi smo skupaj imeli za dobrih 21 milijonov evrov, od skoraj osem milijonov evrov, ki smo jih dobili lani, pa smo večji del porabili. Že nekaj časa pošiljamo državi vprašanje, kdaj bomo dobili preostali del denarja, ki nam bo omogočal predvsem podpisovanje pogodb za naprej, saj je sanacijskih del še veliko. Ker je prioriteta zagotavljanje pristopa do prebivališč, se vsi trije največji mostovi šele projektirajo. Pri Hudičevi brvi je sicer projektiranje že končano in izbran izvajalec, čakamo pa še dovoljenje Direkcije za vode. V projektiranju sta še Suški most in brv pod Retečami. Čaka nas tudi izjemno zahtevna sanacija zemeljskih plazov, za katero že izbiramo izvajalce, ki že imajo potrditev državne tehnične pisarne, pri nekaterih pa se še projektirajo najustreznejše rešitve,« je tudi pojasnil župan Tine Radinja.

×