Jubilejna Žan in Lev
Kamnik – Epidemija covida-19 je prinesla številne izzive in omejitve, a težke razmere po navadi ustvarjajo najboljše pogoje za inovacije. Tako je bilo tudi v primeru Tonija Ulčarja, takrat še študenta strojništva in navdušenega tenisača. Vse se je začelo, ko zaradi omejitev ni imel partnerja za igro in je začel preizkušati teniške tope za podajo žogic, ki so bili takrat na trgu.
Podprt s spletno aplikacijo
»Hitro sem prišel do zaključka, da so obstoječi teniški topovi preveč omejeni,« je dejal 25-letni Kamničan. »Za začetnike so koristni, a za naprednejše treninge preprosto niso dovolj prilagodljivi.«
Tako je začel razvijati napravo, ki bi omogočala bolj napredne treninge, in leta 2022, po skoraj dveh letih razvoja, je prototip doživel prve uspehe in pozitivne odzive. »Tako sem začel razmišljati, da ima naprava potencial in da bi bila ob morebitnih nadgraditvah primerna za trg in proizvodnjo,« pravi Ulčar, ki danes sodeluje s trboveljskim Dewesoftom in njegovim Katapultom, kar je bilo ključno za preboj na trg. Dewesoft mu nudi merilno opremo, prostore in proizvodne kapacitete, medtem ko je Katapult podjetniški inkubator, specializiran za fizične produkte.
Kako se Ulčarjev Sportbot, kot je poimenoval svoj teniški top, razlikuje od konkurence na trgu? Za razliko od drugih topov Sportbot omogoča napredna zaporedja udarcev, premikanje po igrišču in simulacije različnih igralnih situacij. »Prilagodljivost je njegova največja prednost. Povezan je z mobilno aplikacijo. Na telefonu tako lahko kontroliraš vse, od hitrosti, višine in rotacije do tempa žog,« pojasnjuje.
Uporaben tudi za profesionalce
Kot pravi, je teniški top prilagodljiv in zato uporaben pripomoček za vse, od otrok in začetnikov do naprednih amaterjev in profesionalcev. Tako sta ga že preizkusila ena izmed naših najobetavnejših mladih igralk Veronika Erjavec, ki se vztrajno prebija po mednarodni teniški lestvici navzgor, in njen trener Sašo Pistotnik, ki je v lanskem letu prejel tudi naziv trener leta.
Sportbot se trenutno proizvaja v manjših serijah, in sicer ko je zbranih dovolj prednaročil. Ulčar pa ima z napravo še veliko načrtov. »Cilj je, da bi napravo uporabljalo milijon igralcev do leta 2030,« pravi. S pomočjo spremljajoče aplikacije si želi zgraditi tudi spletno skupnost, kjer bi uporabniki lahko izmenjavali statistike in se primerjali med seboj.
Trenutno je prodaja omejena na Evropo, a največji potencial Ulčar vidi v ZDA, kjer so tovrstne naprave že zdaj zelo priljubljene. »Amerika je naš največji potencialni trg. Tam imajo veliko javnih igrišč, kamor ljudje sami prinesejo top, kar je zelo drugače kot pri nas,« pojasnjuje.
Z lansiranjem na trg pa Ulčar še ni zaključil idej in načrtov. Napravo tudi v prihodnje namerava izpopolnjevati, tako računa, da bo kmalu tudi sama pobirala žogice. Z nekaj prilagoditvami pa bi bila primerna tudi za uporabo v drugih športih, kot sta bejzbol in vse bolj priljubljen padel.
»V razvoj smo vložili precej truda in energije. Zdaj je čas, da pokažemo, kaj smo ustvarili,« zaključuje Ulčar.