Letos so podelili certifikate za 43 rokodelskih in prehranskih izdelkov, trinajst jedi, eno nastanitev in eno doživetje. / Foto: Nik Bertoncelj
Letos so podelili certifikate za 43 rokodelskih in prehranskih izdelkov, trinajst jedi, eno nastanitev in eno doživetje. / Foto: Nik Bertoncelj
Krepijo identiteto kraja
Letos se je zgodbi Blejskega lokalnega izbora pridružilo še osem novih ponudnikov, ki bodo ponudbo obogatili z 58 novimi izdelki in storitvami. Certifikate so jim podelili na nedavnem Večeru odličnosti, ki je potekal v Blejski hiši.
Bled – Blagovna znamka Blejski lokalni izbor, ki jo je Turizem Bled vzpostavil pred šestimi leti, je v tem času postala prepoznaven simbol kakovosti, avtentičnosti in spoštovanja tradicije. Njeno bistvo je v povezovanju ustvarjalcev, pridelovalcev in ponudnikov, ki v svoje delo vnašajo zgodbe Bleda – tiste iz preteklosti, prežete z dediščino, in tiste sodobne, polne novih idej.
V družino Blejskega lokalnega izbora se je doslej vključilo skupno 56 ponudnikov, ki so prejeli certifikate za skupaj 242 izdelkov, jedi, nastanitev in doživetij. Letos se je pridružilo osem novih ponudnikov, skupno pa so podelili certifikate za 43 rokodelskih in prehranskih izdelkov, 13 jedi, eno nastanitev in eno doživetje.
Vrednote, kot so ustvarjalnost, povezanost in izvirnost, so poudarili tudi govorniki na Večeru odličnosti Blejskega lokalnega izbora: blejski podžupan Iztok Pesrl, direktor Turizma Bled Blaž Veber ter Urša Cvilak, članica akademije Izvorno slovensko, ki je v imenu Tanje Lešnik Štuhec, članice strokovne komisije, prebrala njen pozdravni govor.
»Bled združuje številne lokalne pridelovalce in ponudnike, ki s svojim delom ohranjajo in nadgrajujejo kulturno dediščino našega kraja. Tu je ogromno priložnosti za razvoj novih idej in produktov, ki lahko Bled še močneje uveljavijo kot edinstveno destinacijo,« je dejal podžupan.
Blaž Veber je medtem poudaril, da je Blejski lokalni izbor eden njihovih vodilnih in sistematičnih projektov, s katerim želijo pokazati, da ima Bled – kljub majhnosti – izjemno bogato ponudbo avtentičnih izdelkov, storitev in doživetij. »Prav na teh temeljih želimo graditi prihodnost blejskega turizma. Naš cilj je, da bi vsak nastanitveni obrat vključil vsaj deset odstotkov ponudbe iz lokalnega okolja, saj lahko le tako turizem koristi vsem.«
Prejemniki certifikata izpolnjujejo visoke kriterije, njihove produkte pa ocenjuje strokovna komisija za posamezno izmed pet kategorij, pri čemer posebno pozornost namenja uporabi lokalnih materialov in sestavin, kakovosti ter avtentični blejski zgodbi. »Razvoj kolektivne blagovne znamke Blejski lokalni izbor je tek na dolge proge,« je poudarila Mateja Vilman iz Turizma Bled ter dodala, da njihova znamka vsako leto pridobiva pomen in prepoznavnost.
Turizem Bled vsako leto objavlja javni razpis za pridobitev pravice do uporabe kolektivne blagovne znamke, letos pa so ponudnikom nudili tudi svetovanja pri oblikovanju grafične podobe in zasnove zgodbe. Po besedah Vilmanove je certificirana ponudba vse bolj prisotna na dogodkih in v TIC Bled, kjer so letos postavili novo prodajno vitrino. Aktivno sodelujejo tudi v Mreži TKZ po modelu Izvorno slovensko, ki povezuje 14 znamk po vsej Sloveniji, ter v okviru Julijskih Alp, kjer z Bohinjem, Kranjsko Goro in Radovljico izvajajo projekte za dvig kakovosti in krepitev regionalne povezanosti.