Lokalno cesto Preddvor–Breg ob Kokri je nedavno povečanje prometa precej poškodovalo. / Foto: Alenka Brun
Lokalno cesto Preddvor–Breg ob Kokri je nedavno povečanje prometa precej poškodovalo. / Foto: Alenka Brun
Letos v pripravo projekta za obnovo ceste
Povečan promet na cesti Preddvor–Breg ob Kokri je močno poškodoval cesto, saj je med rekonstrukcijo mostu čez Kokro mnogim služila kot obvozna pot.
Preddvor – Vaščani Brega in preddvorski župan Rok Roblek so v bližnji preteklosti že izrazili svoja mnenja in predloge glede težav na cesti Preddvor–Breg ob Kokri. Iz zapisnika sestanka lastnikov zemljišč obcestnega pasu sta razvidna dva predloga. Prvi je, da se obstoječa cesta razširi na obe strani za en meter in da se začrta kolesarska steza, drugi pa, da se širitvi obstoječe ceste doda kolesarska steza, ločena s povoznim robnikom (na levi strani v smeri Preddvora).
Govora je bilo tudi o makadamski javni Breški poti, beseda pa je nanesla tudi na avgust 2023, ko je ob obilnejših padavinah zbrana voda na t. i. breškem polju poplavila stanovanjske hiše na Bregu. Župan pravi, da tudi v tej smeri iščejo rešitve. Ideja je, da bi v zgornji ali srednji tretjini poljsko makadamsko cesto, ki gre od Breške poti proti kapelici, malo dvignili in s tem vodo usmerili na zgornjo stran kapelice ter naprej čez ali pod glavno cesto. Tako bi vodi omogočili, da najde pot čez travnike v reko Kokro.
Glede obnove ceste Preddvor–Breg ob Kokri pa je ena od možnosti, da cesto pustijo takšno, kot je, popravijo, kar je treba, uredijo bankine in naredijo kolesarsko in peš pot po omenjeni makadamski poti (projektna dokumentacija za izvedbo kolesarske trase v povezavi z Brdom obstaja, kjer je treba, so tudi že pridobljene služnosti) in pridejo do meje s kranjsko občino. Roblek je tu jasen: »To bi bila kombinacija kolesarske in kmetijske poti, ampak žal uradno ne pešpoti.« Obstaja možnost, da gredo v širitev glavne ceste in ureditev neke zgledne infrastrukture, kar pa pomeni, da bi makadamsko pot v nadaljevanju vzdrževali enako kot vse makadamske poljske poti v občini. »V tem primeru bi pri glavni cesti zgradili pločnik,« je pojasnil.
Večina lastnikov je bila bolj za to, da se obstoječa cesta razširi, da raje dajo zemljo, ki je potrebna za ureditev pločnika, ki naj bo tako širok, da je primeren za pešce (sploh otroke) in kolesarje. Bila pa je tudi želja, smo še izvedeli, da bi cesta imela neprekinjeno črto, saj v tem primeru ni potrebna višinska razlika za pločnik, po pristojnem zakonu pa bi potem na tej trasi veljala omejitev hitrosti na petdeset kilometrov na uro.
Župan je zaključil, da končne odločitve še ni, so se pa na občini zavezali, da bodo projekt obnove ceste pripravili letos.