Postavitev novega mostu čez Poljansko Soro na Hotavljah / Foto: Primož Pičulin

Postavitev novega mostu čez Poljansko Soro na Hotavljah / Foto: Primož Pičulin

Na Hotavljah že stoji novi most

Na Hotavljah so v torek dopoldne na predhodno izdelane nove mostne opornike namestili še osemintrideset ton težko leseno konstrukcijo novega mostu čez Poljansko Soro.

Hotavlje – V poplavah avgusta lani je deroča voda odnesla tudi del lesenega pokritega mostu na Hotavljah v Poljanski dolini. Za začasno premostitev manjkajočega dela mostu, s katero so omogočili varno prečkanje vsaj pešcem in kolesarjem, so že takoj po poplavah poskrbeli krajani, za kar je občina zagotovila interventna sredstva. Občina se je sprva nameravala lotiti zgolj obnove mostu, a so na koncu sprejeli odločitev o gradnji novega, je pojasnil gorenjevaški župan Milan Čadež.

Novozgrajeni most bo poplavno varnejši, saj bo brez vmesnih podpornikov v strugi. Glavni izvajalec je bilo podjetje Topos s Hotavelj, celotna naložba pa bo vredna 1,1 milijona evrov.​

Elemente nosilne konstrukcije mostu so konec septembra v enem kosu prepeljali na plato ob reki, kjer so nato sestavili še palično nosilno konstrukcijo in ostrešje. »Celotna konstrukcija mostu je lesena in kot taka predstavlja edinstven in prvi tovrsten primer v Sloveniji,« so poudarili na občini. Montaža 35-metrske in skoraj štirideset ton težke lesene konstrukcije je ob prisotnosti številnih domačinov, ki so že močno pogrešali most na tem delu Poljanske Sore, v torek potekala brez zapletov. Domačinom namreč ta most služi za dostop do kmetijskih zemljišč na drugi strani reke in varnejšo pešpot do središča Gorenje vasi. Zdaj so imeli za to na voljo le prometno zelo obremenjeno glavno cesto, ob kateri niti ni pločnikov, sta nam zaupali domačinki, ki sta z zanimanjem spremljali nameščanje lesene konstrukcije mostu.

Po besedah Igorja Kržišnika z občine bo zdaj sledila še postavitev prečnih pohodnih plohov ter montaža ograje in dokončanje strehe, ki bo prekrita s strešno kritino iz aluminija, ki po videzu spominja na špičak, s katerim je bila prej prekrita streha. »Poleg tega je treba urediti dostopno pot do mostu in brežine,« je pojasnil Kržišnik in dodal, da bo treba poskrbeti tudi za dvig ravni državne ceste, saj so most na podlagi poplavnih študij dvignili za pol metra glede na prejšnjo višino in je zato po novem priključek na most zelo strm. »Projektiranje za obnovo državne ceste na tem delu so že končali, čakamo še na izvedbo.« Računa, da bodo most, ki je v prvi vrsti namenjen pešcem in kolesarjem, lahko začeli uporabljati v roku enega meseca.